Gå til innhold

Kynnere fra H......!

Anbefalte innlegg

Skrevet

AAAAUUUUU!!!! De gjør så forbaska vondt disse her kynnerene....hvis det er det det er da...kommer sånn intens stikkende smerte i nedre del av magen i tide og utide....Varer bare noen sekunder hver gang men er skremmende vondt. Er bare 15+ 1 på vei....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre som får vondt av dette??? Er det kynnere??

Skrevet

Nei, det er neppe kynnere. Mer sannsynlig at det er ligamentene/båndene som livmoren er festet i som strekkes. Det gir en intens stikkende smerte som varer noen sekunder. Kommer spesielt dersom man snur seg i sengen, reiser seg opp, hoster etc, men kan også komme uavhengig av det. De fleste opplever det i svangerskapet.

Kynnere er ikke smertefulle, men mer ubehagelige. Kan kjennes ut som mensmurringer og livmoren blir hard. Det er livmoren som trekker seg sammen og "øver" på rier.

Skrevet

Høres ikke helt ut som kynnere, mer som om de båndene der nede rundt livmoren som strekker seg. Og det gjør jæ*** vondt ja! ;-)

Kynnere er mer at magen strammer seg, livmoren blir steinhard og for min del kjenner jeg det litt på pusten også. Nesten som et sug i magen og jeg må puste en ekstra gang. Ubehagelig, men ikke noe videre vondt. De pleier også å vare litt mer enn noen få sekunder.

Skrevet

Hei.

Ta nå dette med en klype salt, er ikke fagperson, men venter nr 4, så jeg har kjennt litt av dette.

Jeg tror ikke det er kynnere, men livmorbåndene som strekker seg.

For meg kjenntes det ut som noen stakk meg... Går snart over, men kommer hvis jeg nyser, hoster, eller reiser meg for fort. Jordmor sa det sannsynligvis var livmorbåndene som strakk seg, fordi at livmoren vokser. Skremmende, men ikke farlig.

Kynnerne pleier ikke være vonde, men litt ubehagelige. Og så varer de mer enn noen sekunder. Du kjenner at maven strammer seg og holder seg slik ei lita stund.

Dette er mine erfaringer, du må selvfølgelig kontakte lege/jordmor dersom du virkelig er redd. Bedre med en telefon for mye enn en for lite.

Lykke til

Skrevet

Ja det jennes ut som noen stikker meg og det er hver gang jeg reiser meg eller skal sette meg da kommer de! Bang! STIKK!!!! Mannen ble litt redd dajeg sku på toalettet og i det jeg skusette meg hyler jeg ut. AU AU AU!!!! kom løpende stakkar.....måtte le litt og...alt vi damer går igjennom....Men det er jo vanlig så da regner jeg jo med alt er bra med babyen også...vokser og strekker seg..

Skrevet

Jeg oxo har disse smertene. Men foreløpig kun når jeg snur meg i sengen. Det gjør så sinnsykt vondt,greit at det går fort over for å si det sånn! :)

En av de mange gledene ved svangerskapet ja! :) *kremt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...