Gjest Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 AAAAUUUUU!!!! De gjør så forbaska vondt disse her kynnerene....hvis det er det det er da...kommer sånn intens stikkende smerte i nedre del av magen i tide og utide....Varer bare noen sekunder hver gang men er skremmende vondt. Er bare 15+ 1 på vei....
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Ingen andre som får vondt av dette??? Er det kynnere??
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Nei, det er neppe kynnere. Mer sannsynlig at det er ligamentene/båndene som livmoren er festet i som strekkes. Det gir en intens stikkende smerte som varer noen sekunder. Kommer spesielt dersom man snur seg i sengen, reiser seg opp, hoster etc, men kan også komme uavhengig av det. De fleste opplever det i svangerskapet. Kynnere er ikke smertefulle, men mer ubehagelige. Kan kjennes ut som mensmurringer og livmoren blir hard. Det er livmoren som trekker seg sammen og "øver" på rier.
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Høres ikke helt ut som kynnere, mer som om de båndene der nede rundt livmoren som strekker seg. Og det gjør jæ*** vondt ja! ;-) Kynnere er mer at magen strammer seg, livmoren blir steinhard og for min del kjenner jeg det litt på pusten også. Nesten som et sug i magen og jeg må puste en ekstra gang. Ubehagelig, men ikke noe videre vondt. De pleier også å vare litt mer enn noen få sekunder.
Ketisi Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Hei. Ta nå dette med en klype salt, er ikke fagperson, men venter nr 4, så jeg har kjennt litt av dette. Jeg tror ikke det er kynnere, men livmorbåndene som strekker seg. For meg kjenntes det ut som noen stakk meg... Går snart over, men kommer hvis jeg nyser, hoster, eller reiser meg for fort. Jordmor sa det sannsynligvis var livmorbåndene som strakk seg, fordi at livmoren vokser. Skremmende, men ikke farlig. Kynnerne pleier ikke være vonde, men litt ubehagelige. Og så varer de mer enn noen sekunder. Du kjenner at maven strammer seg og holder seg slik ei lita stund. Dette er mine erfaringer, du må selvfølgelig kontakte lege/jordmor dersom du virkelig er redd. Bedre med en telefon for mye enn en for lite. Lykke til
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Ja det jennes ut som noen stikker meg og det er hver gang jeg reiser meg eller skal sette meg da kommer de! Bang! STIKK!!!! Mannen ble litt redd dajeg sku på toalettet og i det jeg skusette meg hyler jeg ut. AU AU AU!!!! kom løpende stakkar.....måtte le litt og...alt vi damer går igjennom....Men det er jo vanlig så da regner jeg jo med alt er bra med babyen også...vokser og strekker seg..
Kinemor85 Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Jeg oxo har disse smertene. Men foreløpig kun når jeg snur meg i sengen. Det gjør så sinnsykt vondt,greit at det går fort over for å si det sånn! En av de mange gledene ved svangerskapet ja! *kremt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå