Gå til innhold

Storken kan bli nedlagt...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjelp. det høres lite trivelig ut. jeg skal føde i april. håper virkelig jeg får føde på storken igjen.

Skrevet

Husker de hadde en nesten identisk sak for nesten 5 år siden, var demonstrasjonstog og greier, og da ble i hvertfall ikke Storken nedlagt. Jeg tviler på at de klarer å få gjennomslag for disse forslagene, er altfor mange som verner om fødende kvinner og babyer til at jeg har noen tro på at Storken virkelig vil bli nedlagt, men skal jo så klart ikke være skråsikker.

Skrevet

nå er det ganske nøyaktig 2 år siden sist de hadde slike sparetiltak på føden7storken. da var det liggetiden det gjaldt. Nå må det være nok! Jeg kommer neppe til å føde på storken denne gangen heller, men alvorlig talt! de kan da ikke gjøre dette?!?!?!

for spring vil det bli, det er sikkert, men de får kutte ned andre steder enn på sykehusene, hvor er regjeringens krisepakke???

Skrevet

Nå må fødende kvinner være forberedt på å tilbringe første fase av fødselen i et venterom sammen med andre før de får komme inn på en fødestue. Far eller annen ledsager kan ikke være til stede.

Det betyr at når det er travelt, og det er det som oftest, må pasientene ut av fødestuene med en gang de har født og plasseres på et fellesrom med mange andre kvinner i samme situasjon. Heller ikke der vil fedre få adgang

Hva skjer?? Jeg skal jo føde på KK! Og selvfølgelig vil jeg ha med samboeren min både før og etter! Det her er helt på tryne!

Skrevet

shit. Når vil dette eventuelt tre i kraft da?

Fikk skikkelig bakoversveis jeg nå! De kan jo ikke mene dette!

Skrevet

Fødte på KK forrige gang, men vurderer sterkt å føde på stord denne gangen. Bor ikke så langt unna heldigvis!

Skal ha sambo med meg hele tiden, noe annet nekter jeg!

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Hvis dette trer i kraft før jeg skal føde i juni reiser jeg til voss.

Vente i et venterom med andre fødende uten pappaen?

Bli trillet ut på et annet venterom med en gang etter fødselen uten pappaen?

Dette er jo helt horribelt!

Skrevet

Tragisk.

Ja,ja, vi får begynne å føde hjem igjen, snart blir det uansett mindre strevsomt enn å måtte forholde seg til helsevesenet.

Skrevet

Tror vi kan avvente litt med å hisse oss veldig opp. Dette skjer stort sett hver gang det er snakk om kutt i helsebudsjettet. Trusler om kutt blir møtt med slike "skrekkhistorier". Typis trekkes tilbudet til fødene frem hver gang - det er tydeligvis noe som skaper ekstra harme blant oss (forståelig nok, og det rammer jo mange). At far blir utestengt fra mesteparten av fødselen, og at kvinner må tilbringe deler av fødselen på venterommet, tror jeg neppe blir aktuelt...

Vi får krysse fingrene for at vi får beholde Storken. Har tenkt meg dit om en 3 - 4 uker =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...