Gå til innhold

Betaling, voksen barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En studievennine skal sitte barnevakt imorgen når jeg skal på teather.

Blir ute fra 19.30 til 24.00.

Legger sønnen min før jeg går, han er 4.

Hun er 22..

Første gang jeg har barnvakt så aner ikke hvor mye jeg skal gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler aldri venninner jeg..Eller rettere sagt de hadde aldri tatt imot penger...Sikker på at hun forventer penger da? Du kan jo gi en vinflaske eller noe`?

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke jeg hadde betalt dersom det var en venninne som skulle passe...

Har aldri hatt venninner til barnevakt. har brukt unge jenter, og da har jeg betalt ca 200 for en kveld i helgene og ca 100- 150 i ukedagene.

Dersom det er venninnen som har tilbudt seg å passe ville jeg ikke betalt noe, men dersom du har spurt henne kan du selvfølgelig gi en liten gave, eks lys og servietter eller en blomst for eks????

Skrevet

Som de andre sier kommer det litt ann på om du har spurt henne og er en god venninne, eller om hun har tilbudt seg. Jeg syns uansett at man skal tilby seg å gi noe, enten penger eller vin el. Hun bruker tross alt fritiden sin på å passe barne ditt og det er en høflig måte å vise at du setter pris på henne. Ei jenta på 22 år bør få mer enn ei på 15 hvis du kommer til å gi henne noe. Jeg har selv hatt ei jente på 22 år til å påsse sønnen min, men på dagtid. Hun har fått 150 kr for 2,5 timer. Jeg hadde gitt det dobbelte om det var slik du beskriver eller kjøpt en flaske vin eller to.

Noe annet er om hun må bruke tid på å komme seg til deg eller om hun bor i nærheten. Tilby deg uansett å betale for å komme seg til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...