Gå til innhold

hvis man har streptokokker nedentil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jordmor tester jo for det en mnd eller to før fødsel. hva skjer om man har det da? må man ta keisersnitt??? håper noen vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det begge gangene..du får antibiotika intravinøst når fødselen starter..

Skrevet

tusen takk for svar :) skulle jeg gjort uten kloke damer her inne =)

Gjest leelu25 m/marsjente :)
Skrevet

Du blir også behandlet i svangerskapet dersom du har rikelig oppvekst.

Da vil det som regel slå ut på urin-prøven.

Jeg hadde ikke sist svangerskap, men dette har jeg hatt utslag av GBS - streptokokker på urin 2 ganger og fått antibiotikakurer for dette pga. rikelig oppvekst.

Jeg skal ha ks, og får antibiotika intravenøst under KS fordi smittefaren er tilstede selv der.

NB! jeg skal ha ks av andre grunner... :)

Skrevet

det å få antibiotika under svangerskapet kommer også an på hvor mange man er kommet på vei og slikt..

hos meg ble det oppdaget en god uke før terminen og de gjorde igjen ting annet enn ant. under fødselen... :)

Skrevet

Vil det alltid vises på urinprøve at man har det, eller er det andre måter å oppdage det på?

Skrevet

Hvordan arter sånne streptokokker seg?

Hvordan oppdager man at man har det?

Skrevet

her måtte de sende urin til dyrkning så oppdaget de det...

var veldig plaget av utflod gjennom svangerskapet som visstnok både er normalt samt at det kan være et tegn på nettop gbs...

jeg klaget visst bare ikke høyt nok ;-)

Skrevet

Jeg fikk påvist disse streptokokkene i begynnelsen av svangerskapet og legen har fulgt med på det hele veien og dyrket alle urinprøver.

Jeg fikk beskjed om at de kunne forsvinne av seg selv (Jeg fikk ikke antibiotia), men det skjedde sikkert ikke tenkte jeg! Men nå er de borte! Og selv om jeg hadde blitt rolig på at dette kom til å gå veldig fint så var det litt godt å få vite likevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...