Gå til innhold

Haldenjenta...

Mamma til 3 gutter-<-@

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med barnehage dekning i Halden? Har søkt på 2 barnehager i sentrum der, flytter evt dit til høsten pga skole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høgskolen har og en studentbarnehage......husker ikke hva den heter. Kan det være klengsstua? (Det står på hiof sine sider et sted hvertfall. Da vil du hvertfall stilles i kø før jobbende-foreldre,

Skrevet

Jeg ringte å spurte HIØ i dag, og de har ingen studentbarnehager, kun de som brukes for praksisplasser.

Skrevet

*opp*

Skrevet

Hei!

Vet du, jeg er ikke så inn i det med barnehagedekning, men det er ikke mange jeg vet om som ikk har fått plass! Vel, jeg googlte litt og fant bla dette:

Tre nye barnehager

Halden ligger på fjerdeplass på lista over antall barn som mangler barnehageplass.

Kirsten Mellingseter, koordinator barnehage i Halden kommune, sier at kommunen har tatt tak i saken.

- Per dags dato er det 176 barn på venteliste for å få barnehageplass i Halden, men kommunen bygger to nye kommunale barnehager. Den ene ligger på Brekkerød i tilknytning til det nye byggefeltet, og så bygger vi en på Isebakke. Når de står ferdig, får vi 160 nye, hele barnehageplasser, sier hun.

- Barnehagene kan også gi tilbud til flere barn avhengig av hvor mange barn som ønsker deltidsplass. I tillegg tilbyr firmaet «Trygge barnehager» en helt ny barnehage med 100 plasser, sier Mellingseter.

Håper på ekstra penger

Dermed ser det bra ut for Halden med tanke på neste år.

- I forhold til de ventelistene og de prognosene som vi har i dag, burde Halden være oppdekket med barnehageplasser i august 2009, sier koordinator barnehage i Halden kommune, Kirsten Mellingseter.

Hun har ikke fått indikasjoner fra Kunnslapsdepartementet om at Halden skal få ekstra midler fordi de ikke har fyllt kravet om full barnehagedekning.

- Men jeg regner med at vi får litt penger til drift, siden vi får så mange nye banrehageplasser, sier barnehagekoordinatoren

På den siden her har du oversikt over alle barnehager, mange av de har også hjemmesider..

http://81.175.18.21/Default.asp?page=bo/bas/selection_showarea&areaid=2697906

Skrevet

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...