Gå til innhold

Oppskrift på geleshots?! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 porsjon

 

1.8 dl gelepulver

4.8 dl varmt vann

1.8 dl kaldt vann

3 dl vodka

 

Googlet det og denne fant jeg, aner ikke hvordan den er ettersom jeg aldri har laget det.

Skrevet

Ape hjerne:

 

Sambuca

Baylies

Grenadin dråper

 

Ganske morsom shot men kan ikke ta for mange av den:)

Skrevet

Åååå hårene mine reiste seg da det sto Sambuca...hehe:)

Skrevet

Takk dere! :D Hvor lenge skal det stå før det stivner?

Skrevet

Denne oppskriften brukte jeg for noen uker siden men syns det ble alt for mye sprit smak så ville kuttet litt ned på vodkaen.De stivnet på 1 time i kjøleskap.

2 pakker gelé, gjerne bringebær eller jordbær

3 dl kokende vann

2 dl iskaldt vann

½ liter vodka

 

Pisket krem

 

Formfett

Egnede glass

 

Fremgangsmåte:

Kok opp 3 dl vann og ha i den gelen du ønsker. Rør til alt sukkeret og gelatinen har løst seg opp.

 

Sett gelen til side for å avkjøle seg litt før du har i det kalde vannet og vodkaen, rør godt.

 

Sett opp egnede glass eller plastkopper utover et stekebrett og spray dem med matfett. Fettet gjør at geleen ikke fester seg til glasset og den kommer lett ut av glasset ved servering.

 

Hell i geléen, men ikke lag shotene for store da det skal være en munnfull, og la det være litt plass igjen på toppen. Sett kaldt til geléen er helt stiv, og topp med litt lettpisket krem rett før servering.

 

Tips: Her kan du godt variere med den spriten du liker best selv, hva med akevitt i juletiden, eller kanskje rom for piratfesten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...