Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 1 porsjon 1.8 dl gelepulver 4.8 dl varmt vann 1.8 dl kaldt vann 3 dl vodka Googlet det og denne fant jeg, aner ikke hvordan den er ettersom jeg aldri har laget det.
småræva Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Ape hjerne: Sambuca Baylies Grenadin dråper Ganske morsom shot men kan ikke ta for mange av den:)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Åååå hårene mine reiste seg da det sto Sambuca...hehe:)
Mamsen87 :) Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2009 Takk dere! Hvor lenge skal det stå før det stivner?
"Frostpinnen" Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Denne oppskriften brukte jeg for noen uker siden men syns det ble alt for mye sprit smak så ville kuttet litt ned på vodkaen.De stivnet på 1 time i kjøleskap. 2 pakker gelé, gjerne bringebær eller jordbær 3 dl kokende vann 2 dl iskaldt vann ½ liter vodka Pisket krem Formfett Egnede glass Fremgangsmåte: Kok opp 3 dl vann og ha i den gelen du ønsker. Rør til alt sukkeret og gelatinen har løst seg opp. Sett gelen til side for å avkjøle seg litt før du har i det kalde vannet og vodkaen, rør godt. Sett opp egnede glass eller plastkopper utover et stekebrett og spray dem med matfett. Fettet gjør at geleen ikke fester seg til glasset og den kommer lett ut av glasset ved servering. Hell i geléen, men ikke lag shotene for store da det skal være en munnfull, og la det være litt plass igjen på toppen. Sett kaldt til geléen er helt stiv, og topp med litt lettpisket krem rett før servering. Tips: Her kan du godt variere med den spriten du liker best selv, hva med akevitt i juletiden, eller kanskje rom for piratfesten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå