Gå til innhold

Er så redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i 17 uker på vei, men føles ut som noe er galt. Jeg kjente liv for et par uker siden, da var det ofte. Men nå har jeg ikke kjent noe på hvertfall 1 uke, og det virker som magen har blitt mindre. Jeg har ingen symptomer lengre.

Jeg MÅ ikke ha mistet? Jeg har ikke klart å nyte så mye av svangerskapet pga disse tankene her. Jeg bare venter på at noe skal skje. Og nå tror jeg kanskje det har skjedd noe...

Noen som har hatt det på samme måte? Burde jeg slutte å bekymre meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 17 og har ikke kjent noe som helst enda... Tror ikke det er uvanlig. Men ring legen din... Han er vel den som gir best svar. Ikke oss "synsere" her på BIM ;)

Skrevet

Jeg er enig med hun som sier at du skal snakke med legen og få en time. Du skal kunne høre hjertelyd i uke 17, så det kan avklares ganske fort. Ellers kan du få henvisning til UL...

Men jeg kan fortelle fra min erfaring at jeg kjente liv i uke 16/17, men så gikk det lang tid før jeg kjente noe igjen. Nå kjenner jeg det daglig (er i uke 20). Husk at de har sykt god plass inni der, så det kommer mye an på hvordan de ligger. Og du skal egentlig ikke forvente å kjenne daglig liv før uke 23-24 presiserte jordmor til meg i dag.

At magen synker litt i størrelse kan jo komme an på hvor mye av volumet som rett og slett var luft... Mange som opplever at størrelsen går litt opp og ned.

Men kom deg til lege og bli sikker!!

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden i uke 12, og det var veldig beroligende. Men jeg kunne tenkt meg å få en time til UL litt tidligere. Har ikke før 3 MARS, og det er en god stund til, hvertfall siden jeg allerede er 17 uker på vei. Når jeg spurte jordmor om ho kunne ordne en tidligere UL til meg sa ho at det ikke var nødvendig ettersom vi fikk høre hjertelyden i uke 12. Men jeg får bare mase da.. Det er fryktelig å gå å engste seg sånn.

Tusen takk for svar!:)

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden i uke 12, og det var veldig beroligende. Men jeg kunne tenkt meg å få en time til UL litt tidligere. Har ikke før 3 MARS, og det er en god stund til, hvertfall siden jeg allerede er 17 uker på vei. Når jeg spurte jordmor om ho kunne ordne en tidligere UL til meg sa ho at det ikke var nødvendig ettersom vi fikk høre hjertelyden i uke 12. Men jeg får bare mase da.. Det er fryktelig å gå å engste seg sånn.

Tusen takk for svar!:)

Skrevet

Men kjære deg - alle skal jo ha UL i uke 18-19... da blir vel 3. mars litt sent uansett, hvis du allerede er i uke 17 nå? Ring legen din og si du er veldig bekymret og be om UL nå. Man skal ikke gå å engste seg sånn! Det skjønner han sikkert :-) Når det er sagt, så er alt sikkert som det skal være, for det er helt vanlilg å kjenne liv litt til og fra i starten :-) Lykke til!

Skrevet

Alle skal jo ha den ordinære UL i uke 17-19. Jeg er i uke 17 på mandag,å skal til UL på onsdag.

Men kjente også litt liv for ett par uker siden,å så har d vært stille.

Jeg dro bare innom hos jordmor å sa at jeg var litt bekymret,så hørte hun etter fosterlyd. Å alt var i skjønneste orden.

Skrevet

Ja, jeg syns det blir fryktelig sent å ha ultralyd. Har samtale hos jordmor til tirsdag, så da skal jeg be om å få ul tidligere. Er jo greit å faktisk få sett at alt er i orden også, før det har gått for lang tid.

Takk for svar! Nå ble det hvertfall litt bedre:)

Skrevet

Huff du må ikke engste deg. Jeg er på vei med 2 mann og er nå 26 uker på vei. I uke 17 hadde jeg knapt nok kjent liv enda på begge to. Men ta en tur til helsesøster,lege og bare få de til å lytte på hjertelyden. Ikke for at det er noe galt, ditt lille nurk har det nok veldig bra men for at du som mamma skal slappe av :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...