Gå til innhold

Strikkedamer!

Mamma'n til A&L&J! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal strikke noen strømper som jeg i utgangspunktet skal bruke sisu garn på, men tenkte å bestille hos 123knit.com - noen som vet hva som tilsvarer sisu der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen strikkeracere?

Skrevet

Da må du se på strikkefastheten, Sisu har 27 m per 10 cm når du bruker pinne nr. 3. Finn noe som er i nærheten av det :) Husk også på at om du vil ha ullsokker er det en fordel med litt nylon i slik at de ikke blir så fort utslitt :)

Skrevet

Hmm, okei - da får jeg lete litt!! Men takk for tips! :) Er så utrolig grønn på dette feltet, men synes det er supergøy å strikke!! :)

Skrevet

Hmm, men på 123knit står det "Løbelængde ca. 210 m pr. 50 g." (f.eks.)! Det ble litt vanskelig å sammenligne med sisuen... hmm...

Skrevet

Da må du se hvor mange meter det er på et 50 grams nøste Sisu... Er ddet omtrent 210 m, blir det nok ok...

Skrevet

Hmm, sisu er 50 g = ca 160 m.. så da ble ikke den bra! sukk, så innviklet dette skal være da! ;)

Skrevet

Da er nok det garnet ganske tynt? Hvor tykk skal pinnen være?? Sisu er jo til pinne 2,5 - 3...

Skrevet

Er det kun nylon som er forsterkende? Ikke noe annen miks jeg kan bruke?

Hmm, får vel hive meg med når mini og sambo skal til legen i morgen, så kan jeg stikke innom strikkebutikken likeved og kjøpe sisugarn!

Skrevet

Er det kun nylon som er forsterkende? Ikke noe annen miks jeg kan bruke?

Hmm, får vel hive meg med når mini og sambo skal til legen i morgen, så kan jeg stikke innom strikkebutikken likeved og kjøpe sisugarn!

Skrevet

Stemmer bra, i følge oppskrifta skal jeg bruke pinne nr 2,5 og 3!

Skrevet

Ser de har Opal der f.eks. det er supert som sokkegarn :) Det er forsterket med polyamid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...