Gå til innhold

Er det bare bf her som har barna mer en det "normle" samværet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi skilte lag var det uaktuelt for bf at han bare skulle møte barnet en dag i uken og annenhver helg. Mannen er en oppegående, ressurssterk, vel økonomisk og tvers gjennom snill mann. Hadde jeg sagt jeg "krevde" at han skulle hatt det "normale" samværet tror jeg han hadde klikket i vinkel og ment jeg likegodt kunne være den som hadde helgesamvær annenhver helg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bf her har en overnatting mer i uka enn "normalt" samvær.

Skrevet

Nei, men på en måte så er han nesten det. Han jobber på to uker , fri to uker. De to ukene han er borte så er barnet bare til meg. Når han er hjemme så har barnet lite i b.hg, og de to og flere av bf venner med barn finner på ting hele tiden. Det er litt søtt, de er fire store staute menn med hver sine barn i basseng, på dyregårder og lekeland, eller bare henger sammen hver dag. Ingen damer der i gården nei.

Når han er hjemme så bor barnet stort sett til han, men vi er både her og der. Om barnet vil være med meg hjem er det aldri noe problem, ikke at det har skjedd enda men. Vi er veldig nære naboer skal sies, 50 meter unna, så det er en stor fordele for oss og slik vi organiserer oss.

Har enda ikke merket noe på at barnet føler seg utrygg eller utilpass med dette. Lever ikke i en koffert heller.

Vet det ikke er mulighet for alle å leve slikt, det var ikke ment som noe negativt om andre.

hi

Skrevet

Denne barnefaren får ikke lov til det, selv om han krever det. Grunnen til at jeg flyttet, var at han prioriterte fest og kamerater hver eneste dag. Han kom aldri hjem mens barnet var våkent, og var heller ikke til stede for meg. Likevel ville han ha 50-50. Det var uaktuelt, og det var heldigvis både mekler og retten enige med meg i. Tåpelig å liksom skulle være en god far etterpå.

Har forresten foreslått for ham at vi prøver igjen, og hvis han greier å skjerpe seg får vi jo begge 100 % samvær.

Skrevet

Nei, skjønner slike som oppfører seg som tullinger og tar ting for gitt. Menn og kvinner, som trenger en vekker for å skjønner hva de faktisk har.

Håper dere får det til å fungere igjen:)

Skrevet

Jeg har en av hver...

dvs. faren til eldste har ham fra torsdag til mandag annen hver helg da dette skaper mest ro, men ...de drar sammen på trening et par ganger i uka ( han har nå også stillt opp som trener for gutta)og tar innimellom en tur med sønnen i svømmebasenget eller en skitur i helgene som er "mine " også dersom vi er hjemme.

Faren til yngste gutten kommer ikke til avtalt samvær ..var innom en tur i oktober det er sist han så faren sin ( og han var veeldig ønsket og planlagt fra farens side, var jeg som måtte overtales den gang vi var samboere).

Skrevet

Vi flyttet fra hverandre for 3 uker siden. Han kommer hver dag å er sammen med barna.Han er kjempe flink til å stille opp så jeg kommer nok ikke til å merke så mye at jeg er alene. Nå har han fått seg leilighet i nærheten å kommer til å ha de oftere enn normalt samvær. Men han yngste er såpass liten enda at det blir ikke så mange overnattinger hos pappaen med det første. Han blir ammet også enda.Håper jo selvfølgelig at det ordner seg for oss etter en stund.

Skrevet

HI:

for en super fyr da, he he. heldig du er som har slikt et godt samarbeid med bf!

håper at bf her også etter hvert kan ha ungen mer enn normalt samvær hvis det faller seg slik/passer. ikke for min egen del altså (tøff i trynet nå..har ikke vært uten ungen en eneste dag, hehe) men for ungens del. har man en som du sier oppegående ressurssterk far er det vel bare til fordel for alle at frekvensen på samværet er høy ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...