Gå til innhold

Noen som bruker/har brukt kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vurder jeg nå etter tips fra ei her inne... Men så ble jeg jammen nervøs. Bare tanken på å sette inn, og at den evnt kan falle ut :P

Noen som har erfaringer å dele? Både positive og negative erfaringer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

jeg hadde kobberspiral i nesten to år. tok den ut 24 nov, og ble gravid samme dag:) hehe. (fødselslegen sa at enten hadde jeg blitt gravid med spiral, eller så hadde jeg blitt gravid den dagen jeg tok den ut... )

mine erfaringer med spiral er egentlige greie. fikk noen ganger litt vong da va hadde sex, virket som om det var en spesiell "vinkel" som ble vond... men ellers ikke ne problem. var litt ubehagelig å sette den inn, men merket INGENTING da jeg tok den ut. og jeg er pysete når jeg ligger der med beina til værs altså!!!

så min konklusjon: ingen fare:)

Skrevet

Mine erfaringer

Mistet en

Ble gravid

Menssmerter fra helvete

Mensmurringer konstant

En forsvant i kroppen- operasjon

Har lært nå, ikke mer kobberspiral

Skrevet

Herre gud for ett svar den over!!!Det tror jeg ikke noe på i det hele tatt.

Jeg har hatt kobberspiral inne i 4 år sammenhengende og ikke opplevd noe problemer i det hele tatt.

Fungerte kjempe fint,ikke mens murringer,ikke smerter ved sex og ble gravid 6 mnd etter at den var tatt ut.

Ville gått for kobberspiral,helt klart.

Når jeg har fått min siste baby nå om 7 mnd så skal jeg sette i en ny.

Skrevet

Hadde kobberspiral i 2 år, tok den ut 4. juli 2008, og testa positivt 4. september :-)

Har ny kobberspiral nå, og er fornøyd.

Skrevet

Beklager, mente 2007, ikke 2008 ;-)

Skrevet

Har nå kobberspiral på femte året (Snart tid for å bytte ut).

Større blødninger og litt mer menssmerter, men ellers ingen problemer. Kommer til å sette inn ny kobberspiral når det er tid for å bytte =)

Skrevet

Skjønner ikke problemet ditt?

Skal jeg sitte å dikte opp at jeg fikk vondere mens ved kobberspiral? Dikte opp at den ikke virket på og jeg dermed ble gravid?

Hvor teit kan du egentig være?

HI spurte etter erfaringer, positive og negative. Mine er negative, så lev med det.

Skrevet

takk for både negative og positive svar! Må si jeg nesten slutta helt med å vurdere kobberspiral når jeg leste den erfaringen som var svært negativ. heldigvis var det flere positive, så da heller jeg mot ja igjen :P

uff, synes dere det var vondt å sette den inn?

Klarer ikke helt å bestemme meg jeg. Hvis, så satser jeg på at hun med negativ erfaring var et sjeldent tilfelle og håper det går bra. Liker ikke det hormontrollet jeg har blitt, også har jeg begynt å bli plaget med hodepine(har prøvd ppiller, iallefall 5 forskjellige, minipille, plaster, sprøyte, stav-alle resulterte i migrene) Så da er det vell dette som gjenstår. Noen som ble plaget med hodepine, eller er kanskje ikke det en bivirkning (har lest veldig lite om spiral)

Takk for svar uansett ;)

Skrevet

Det var ikke vondt å sette den inn, men det varierer jo fra person til person.

Og jeg har sjeldent hørt om slike negative erfaringer, tror det hører til sjeldenhetene.

Skrevet

Min erfaring med kobberspiral (har prøvd to ganger):

Konstant mensensmerter

Småblødde hele tiden

Ble gravid begge gangene, noe som viste seg etter at jeg hadde tatt ut spiralen - ene graviditeten er 11 år, andre ble en spontanabort.

Aldri kobberspiral igjen!!!

Skrevet

Jeg er den negative oppi her:P

Ikke så negativ egentlig, bare mange negative opplevelser ang. dette.

Dette er nok noe som skjer de færreste, men det sies at flere får vondere mens og kraftigere blødninger.

Det var ikke vondt å sette den inn, og ikke blødde jeg lenge etterpå heller.

Ville nok prøvd kobberspiralen og gjort opp mine egne erfaringer:)

Skrevet

Jeg har hatt kobberspiral i snart et år, og har aldri hatt noe ubehag ved det. Ikke noe vondt å sette den inn heller, kjente egentlig ingen ting. Har heller aldri hatt verken vonde eller kraftige menstruasjonssmerter, så jeg er veldig fornøyd så langt. Men som andre her sier ; det varierer vel fra person til person. Jeg har aldri hørt om noen som har hatt store smerter med det, men de finnes jo de og.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...