Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal jo som kjent drikke mere når man er gravid.....jeg derimot drikker ikke nok, ifølge jordmora. Tegn på det er mørk urin og hodepine.... Jeg synes selv jeg drikker plenty, så når jeg fikk beskjed om å drikke mere ble jeg litt ehhhh..... Drikker dere nok? Og HVA drikker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..vet ikke om jeg drikker nok hehe.. drikker vann eller saft eller juice hehe =)

Skrevet

Jeg drikker mye vann, har en vannflaske på bordet hele tiden. Ellers drikker jeg en kopp te til frokosten, og ellers ca et glass appelsinjus om dagen. Menn vann altså, sikkert omtrent to liter i døgnet.

Skrevet

Vann. ca 4 liter i døgnet.

Litt melk til frokost og evnt et eller to glass juice på kvelden.

Skrevet

Jeg har også en vannflaske med meg til enhver tid, men jeg drikker ikke nok alikevel.

Jordmor sier jeg må drikke mer for jeg har fått ketoner i urinen min igjen.

Problemet mitt er at jeg sliter med kvalme fortsatt og den har blitt litt værre nå som jeg nærmer meg termin.

Ligger derfor til sengs og sover store deler av dagen, så da er det bare ettermiddag/kveld jeg drikker.

Drikker det jeg orker, men er nok ikke mer enn 1-1 1/2 liter i døgnet vil jeg tro, på en god dag kan det bli 2 liter.

Skrevet

drikker masse vann.sikkert 2 liter i døgnet. Er så tørst. Drikker også en del juce og melk. en eller to kopper kaffe eller te.

Skrevet

Det er kanskje ikke noe lurt å drikke kaffe, da det er vanndrivende.....da er du jo like langt....

Skrevet

Drikker juice og litt brus hele dagen, har hatt hyperemesis og blir fremdeles kvalm når jeg drikker vann. Blander boblevann i eplejuice og prøver å begrense meg til 1 glass cola om dagen, da dette er det som hjelper når jeg er kvalm, drikker som regel 1 lite glass biola og litt saft. Gleder meg til å gulpe ned store glass kaldt vann når han er ute. Kunne nok også drukket litt mer, men blir så lei dette søte skvipet dagen lang.

Skrevet

Drikker vann. Minst to liter om dagen. Og gjerne et glass melk om morgenen. Drikker også bringebærbladte og brenneslete.

Skrevet

også her går det i litervis med vann... dersom du synes det er kvalmende å drikke, prøv frukt med mye væske i. pærer eller druer inneholder mye fruktsaft, og det hjelper godt på det også. dessuten får du i deg vitaminer samtidig. her går det en halvkilo druer til dagen... minst! kjøper et lass av disse plasteskene og peller alle av stilkne, vasker dem og setter dem i kjøleskapet. da er de alltid klar når du vil ha en neve. funker som bare det her i gården:) dessuten er det helt utrolig godt! :)

Skrevet

Drikker igrunn veldig lite.. Et par kopper te, et par kopper kaffe og 2-3 glass juice eller melk.

Skrevet

jeg er så tørst om nettne å da drikker jeg noe som heter "tørst"...er ikke så glad i brus å juice synes jeg er litt sterk så da fant jeg denne "tørsten" på butikken....kjempegod:)))))

Skrevet

Vet ikke om jeg drikker nok, men nok vann er det mest sannsynlig ikke... Drikker appelsinjuice, sjokolademelk, Pepsi Max og vann.

Skrevet

er ikke så go' på vann....men en jævel på O'boy!!!!

hehe.er glad i vann og...isvann,men glemmer å drikke det for tiden....o'boy derimot...glemmer jeg IKKE

Skrevet

Jeg drikker en god del vann, men mest på natta. Som oftest går det i sukkerfri saft, jus, oboy, drikkeyoghurt..

Har ikke vært glad i brus etter at jeg ble gravid, bare cola sånn innimellom, men det er ganske sjelden.

Skrevet

Juice, brus, melk, oboy osv. gjør vel relativt lite i forhold til dehydrering. Får man beskjed om å drikke mer, er det jo selvfølgelig vann det er snakk om. Drikker du cola kunne du like godt la være. Eller kanskje til og med bedre om du lot være..... Cola er i likhet med kaffe vanndrivende. For hver kopp med kaffe skal man drikke to kopper vann for ikke å komme i "minus"...

Om man blir kvalm av å drikke vann, kan det hjelpe å drikke farris blandet med litt eplenektar, da får man opp blodsukkeret, og man får i seg salter og ikke minst væske.

Skrevet

Drikker ikke nok vann, men to liter melk om dagen går det, minst... Og så litt annet attåt. Men melk er favoritten.

Skrevet

Vann. Og mer vann. Og en kopp kaffe eller te til frokost sammen med et lite glass apelsinjus.

Er så lei av å drikke vann, men jeg liker ikke brus eller saft, og melk har jeg ikke drukket siden jeg var omtrent 6 år. Jeg synes dessuten at jus passer dårlig til mat. Blir liksom ikke så mange alternativer til vann da. Jeg vet, jeg er kresen...veldig.

Skrevet

Åhhh jeg drikker myyyyyyye vann, drikker flere liter per dag..står på kjøkkenet og heller i meg 3 glass med iskaldt vann på rappen flere ganger daglig :)

Er så sinnsykt tørst at jeg må drikke så mye...Drikker hvertfall en halv liter vann hver natt også..

Og selvfølgelig OBOY :)))))) mmmmmm.......

Skrevet

Jeg drikker heller ikke nok. Har aldri likt vann, så her går det i saft, juice, brus, te... hva som helst annet enn rent vann. Det drikker jeg bare når jeg våkner om natten, for da har jeg en vannflaske ved siden av sengen sånn tilfelle.

Skrevet

Har fått skikkelig tørsten på melk, da jeg ikke drakk no særlig av det før :P

Masse vann, eller saft:)))

Skrevet

Jeg drikker stort sett vann og blå farris. Jeg drikker også endel vørterøl. Jeg drikker bringebærte en gang iblant. Brus drikker jeg fredags- og lørdagskvelden og en sjelden gang ellers.

Skrevet

Masse vann, melk, biola og eplejuice

Å så drikker jeg brus på lørdagene da =D

Skrevet

Så flinke er til å drikke litervis med vann da...

Jeg for min del orker ikke det...det blir med noen glass juice om dagen..litt te og kanskje ett glass melk. Drikker ikke mere nå en uten barn i magen!..Men urinen er helt fin den...(spurte sist jeg var hos jordmor) Drikker også litt cola innimellom...

Skrevet

Jepp en bør prøve å få i seg 2,5-3 væske daglig og er kansje mer nå når en er gravid? I alle fall lurt å tenke litt over at du får i deg de 3 literene for en drikker som regel mindre enn en tror når en regner sammen ett dags forbruk.

Jeg er super tørst hele tiden og drikker store mengder vann,har en flaske is kaldt vann som jeg fyller på i ett sett...så løper jeg da og på do i ett sett..Så får nok i meg mine 3 liter der..så drikker jeg ett krus kaffi,begrenser meg med det. Og kansje litt fun appelsin saft innimellom til en forfriskning!

Får hodepine med en gang jeg drikker for lite

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...