<3 Vila & Lille <3 Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Har et par spørsmål... Jeg er for øyeblikket i permisjon med min datter, men permisjonen er ferdig i midten av mars. Jeg har skoleplass fra august, men må ha inntekt fra mars til august. Vurderer å la være å søke jobb, og bare gå arbeidsledig, for da slipper vi å sende jenta til dagmamma/i barnehage. Men hvis NAV da finner jobb til meg, kan jeg takke nei, eller mister jeg dagpengene da? Dersom jeg finner meg en deltidsjobb, er det sånn at hvis jeg jobber mer enn et visst antall timer, så mister jeg dagpengene for resten av uka? Fant ingenting om dette på NAVs hjemmesider, men husker å ha hørt noe om det.. Noen som kan hjelpe meg?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Heisann! Dersom du melder deg arbeidsledig og får tilbud om jobb, evnt arbeidsmarkedstiltak i form av jobbsøkerkurs, data kurs etc så har du 3 dager på deg til og finne barnepass, dersom du ikke klarer dette så skal det mye til for at du får beholde dagpengene dessverre. Er kun om man blir sykemeldt at man da vil ha krav på dagpenger ved sykdom. Det er såpass mange tiltak for arbeidsøkere nå at selv om de ikke kommer seg raskt i jobb ville jeg ikke gamblet på at de ikke fant et tiltak og putte deg inn på! Dersom du jobber mer enn 21 timer i uken så bortfaller dagpengene, er litt usikker på timetallet, men mener det er noe rundt der. Så dersom du nå planlegger og ikke være aktiv arbeidsøker så vil du jo miste dagpengene rimelig raskt da det stilles krav til og være i en viss aktivitet. I tillegg må du nok regne med og komme til saksbehandler på nav og vise frem jobbsøkerlogg, altså de stillingene du har søkt på den senere tid. Håper dette var litt oppklarende!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Nå vet ikke jeg hvordan kontantstøtte egentlig fungerer, men kanskje heller det noen mnd.? Men ja, er som hun over her sier, at får du tilbud må du ta det.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 Takk for svar, begge to:) Kontantstøtte er vel fra de er 1 år? Jenta mi blir ikke 1 år før 14. juli, og da er det jo bare en måned til jeg begynner på skole og hun skal i barnehage. Jaja, blir vel bare nødt til å starte jobbsøkingen:)
Herlige barn har jeg fått Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Kontantstøtte kan hun selvsagt fremsette krav om når barnet er fyllt 1 år så vil hun jo naturligvis ha krav på det, men og sitte og gamble på at nav ikke finner et alternativ til deg ville jeg ikke ha gjort. Ikke er det mulig og få bhg plass på 3 dager heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå