Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Kom over dette leserinnlegget i siste (februarutgaven) av Foreldre og Barn, og det kan da vel ikke være andre enn vår alles kjære Nøffemor som har skrevet dette? Under overskriften: "Må alle foreldre oppleve en "oppkast-renessanse"? " skriver hun følgende: "Jeg er en trebarnsmor på 33 som ikke har hatt omgangssyke siden jeg var 13 år. Alle andre småbarnsforeldre jeg kjenner sier at de har kastet opp mye oftere etter at de fikk barn, enn de gjorde før. Med meg har det ikke gått slik hittil, men jeg bekymrer meg noe forferdelig for dette. Selv om jeg nå har vært mamma i åtte år, og vi ennå ikke har opplevd å ha omgangssyke hjemme hos oss, så er det vel bare et tidsspørsmål før vi også må¨igjennom det. Er jeg veldig spesiell som ikke har kastet opp hvert år etter at jeg fikk barn? Jeg synes veldig synd på alle småbarnsforeldre som lider under dette, de må da lengte veldig etter den dagen barna blir så store at de ikke lenger drar de fordømte omgangssykene i hus! Å kaste opp er fælt! Det er ekstremt ubehagelig, ufyselig og vondt, og jeg synes det er fornedrende å gjøre det. Død over alle omgangssyker!" Innlegget er signert med fullt navn, men d legger jeg ikke ut her. Hva tror dere, er det Nøffemor som står bak, eller fins det flere som er like opptatt av omgangssyke og oppkast som henne?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Det er nå alt mulig dere skal bry dere om, og spekulere på...er det noe rart folk får så mange på limpinnen når det gjelder alle slags konspirasjonsteorier!!!!!! ((rister på hodet))
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Det er nødt til og være nøffemor....Ingen andre skriver sånnt og er så opptatt av oppkast... Men da er hun virkelig så opptatt av oppkast i virkligheten også da...En skremende tanke...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Sært av F&B å legge inn et så intetsigende innlegg, egentlig.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Hvis dama ikke har kastet opp siden hun var 13 år, og nå er 13, hvordan kan hun synes det er ekstremt ubehagelig, vondt, ufyselig og fælt? Jeg husker veldig lite fra jeg var 13, og jeg er en del eldre enn henne. Men å huske en sykdomsepisode fra trettenårsalderen, og være redd for å få den tilbake?? Sært. Nei, tror ikke det er henne for det.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Kan vel umulig være andre enn henne..... Har ikke opplevd makan til dame!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Hehe. Det var faktisk det første jeg tenkte også da jeg leste innlegget. Kanskje et tegn på at jeg har vært litt for mye på bim/dib? :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Det kan jo være flere her i Norges land som er like sykelig opptatt av oppkast som henne Haha... Håper forresten ikke Nøffemor har hatt hyperemesis med oppkast da
Tokatter_USA Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Jeg husker masse fra da jeg var 13.... Jeg er 44 nå. Ikke så rart at man husker og er redd for noe som fortonet seg fryktelig, vel? Forøvrig er det noen som har angst for oppkast. Det finnes et ord for det, som jeg ikke husker nå. Noen opplever det som en følelse av at man skal dø.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 hehe ja det må det være Hun er forøvrig igang - IGJEN - med fett hår og kviser på BIM Skravle
Tokatter_USA Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Hvis du googler "angst for oppkast", som jeg nettopp gjorde (men fant fremdeles ikke ordet), ser du flere sider som omhandler denne fobien. Den er ikke uvanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå