VinterSol+2 Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 hehe. jeg ble headhuntet i går... de ringte meg fra en lokal skole og lurte på om jeg kunne være interessert i å vikariere der i noen fag. jeg sa ja til å komme innom på en samtale i dag, og før det hadde gått lang tid, så stod jeg plutselig i et klasserom og ble presentert for 24 7.klassinger!! eh. så jeg har visst fått jobb jeg. vet ikke helt hvor stor stillingsprosent enda, men jeg fikk inntrykk av at jeg mer eller mindre kan jobbe så mye jeg bare vil... jeg som lissom skulle være hjemme og jobbe med firmaet mitt nå fremover... bare ruge.. hihi. det ble visst ikke sånn! kan ikke si nei NÅ lissom hehehe. Mannen min fikk telefon av meg, og han bare ristet på hodet "jeg SA jo at du ikke kom til å få lov til å si nei" men helt ærlig, så er det deilig å føle at jeg bidrar til økonomien igjen da. og så hadde det vært deilig om jeg fikk permisjonspenger også... jeg har nemlig sagt opp gamlejobben min, og er sykemeldt ut oppsigelsesperioden etter dødfødselen vi var gjennom i november.. -men nå rekker jeg faktisk ikke å være arbeidsledig, -for oppsigelsesperioden min er ikke over før 1.februar,og jegbegynner i ny jobb allerede på mandag! noen er jo bare født med gullhår i rompa... og kjøpt hus har vi også. hjelp.
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Å gratulerer så mye Vintersol, så herlig og vel fortjent. Ja du rekker jo tilogmed å opparbeide deg fødselspenger da:) Hva er firmaet du jobber med å etablere da? (hvis det ikke er hemmelig;)) Så gøy med både jobb og hus, deilig når sånt faller på plass:)
VinterSol+2 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 neida, det er overhodet ikke hemmelig. hehe. jeg maler! og jeg ønsker å gjøre slike ting hvitt, så det er så mye rart før jeg har alle godkjenninger og papirer osv.. men enn så lenge stiller jeg litt ut i blogg,og ellers har det vært overveldende interesse for det jeg gjør faktisk:) du kan se mer her om du er interessert; www.gallerinordlys.blogspot.com har bare tre bilder ute foreløpig, er så veldig i startfasen på all ting. Det at jeg har tingene i en blog, er også fordi jeg prøver ut litt forskjellig, fotografer til å ta bilder av bildene mine, henter inn respons osv. Når jeg har funnet noe som fungerer, så blir det mer seriøs nettside. dersom ting funker da;-) I nye huset vårt får jeg et herlig atelier, det skal bli så godt! i gamle jobben min hadde jeg arbeidsplass, men den var så trang, og nå etter at jeg sa opp har jeg bare kunnet stå hjemme i stua. det er ikke holdbardt i lengden.. oi, dette ble langt. jeg er enda ikke sikker på om jeg er glad for denne nye jobben eller ikke. hehe. jeg elsker å undervise, altså. jeg hadde bare bestemt meg for å holde meg unna skoleverket. den gang ei.. hehehe
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Så gøy å se! Nydelige bilder, det i 30x80formatet var spesielt flott synes jeg. De jordfargene! Du er kjemepflink. Så heldig du er som får eget atelier, det må jo være drømmen. Jeg har selv mellomfag i kunst og håndverk fra lærerskolen, fordypet meg i søm og tekstiler. Mannen min driver og innreder et syrom til meg så det gleder jeg meg til er ferdig! Det blir altfor liten tid til det ved siden av full jobb så gleder meg til permisjon(hehe...jeg satser på å få et rolig barn med sovehjerte denne gangen;)) Skjønner du har noen betenkeligheter med skoleverket, jeg har selv jobbet der en del. Men tror det handler mye om hvordan man velger å møte det. Du klarer det sikkert fint, synes alltid du virker på positiv jeg:)
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 gratulerer så mye:) hvordan gikk det med den andre hcg målingen din?
VinterSol+2 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2009 Purr; du må ha nybebisen i bæretøy på ryggen, skjønner du vel. da sover de godt og du kan sy! (gjorde jeg mye med prinsessa mi) den andre hcg-målingen var ikke klar i dag, så jeg får ringe i morra. den første var jo svinehøy, så jeg er spent!
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 så fint da:) hvor mye var den første på da? da må du skrive inn imorra hva den er på
VinterSol+2 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2009 Purr; bæretøyet er virkelig gull, altså! Linnea skal bli storesøster; den første, som ble tatt 17dpo var på 1724 det er høyt! hihi. hva sniker du her inne på første trimester for, forresten? er ikke du i 3.trim nå? *føler seg avslørt*
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Gratulerer med både jobb, godt å få perm.penger når den tid kommer og lykke til med graviditet! Selv testet jeg positivt sist mandag. 'Vi skulle starte opp med søskenforsøk på fertilitetsklinikk så snart "tanterød" dukket opp, i stede ble det positiv graviditetstest!!! Termindato er ca 3. eller 4. oktober. Lykke til i ny jobb!
Murmeline Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Gratulerer så mye med jobb og spire VinterSol! Så hyggelig å høre at du er gravid igjen. (Jeg mener å huske deg fra forrige gang jeg var her forresten)
VinterSol+2 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2009 hehe. det kan stemme det, jeg fikk ei jente juni 07 og så var jeg gravid høsten 08 også
Johan Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 Gratulerer så mye med jobb VinterSol. Likte bildene dine, du er utrolig flink og heldig som kan få jobbet litt med det. Håper du får jobbet nok til å få permisjonspenger nå!! Lykke til i skoleverket.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Hei VinterSol blir tobarnsmor! Gratulerer med ny jobb og nytt hus!!! Må få skryte litt av deg - du er kjempeflink til å male (var inne å så på hjemmesiden din). Jeg har interessen, men ingen utdannelse, bare 1 år tegn/form/farge før jeg tok 3-årig allmennfag. Mamma derimot er råflink (til å male), hun selger masse bilder og har flere utstillinger på diverse lokale steder rundt om i Oslo. Hun er også smykkekunstner og har i mange år solgt håndlagde smykker, men nå er det bare maling hun holder på med! Uansett - jeg ville bare gratulere deg med ny jobb og nytt hus!! Lykke til med både jobben i skoleverket, jobben hjemme og ikke minst nytt hus og nr 2 på vei!!!! Ha en riktig strålende fin dag og riktig god helg!! Klems
Murmeline Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 Da er det nok fra sommeren 07 jeg husker deg, selv om jeg fikk jenta mi året før. Eller kanskje det er fra dib jeg husker deg? hm... Har du hett VinterSol hele tiden forresten? Jeg er litt ambivalent ift nick for tiden, og har byttet nick her. Er på et annet forum med gamle-nicket, og synes det er greit å skille litt på det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå