solemio Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 spurte min sønns venn min sønn i dag. Det kom fram at min sønn (som alltid sier at han har hatt det fint og trives på skolen), ofte blir ertet av de som er litt større, gråter og slår de. Skal jeg umiddelbart ringe opp til skolen og høre hva som skjer, eller skal jeg bare la det bero litt? Aldri hørt noe om dette før, men har nå helt vondt inni meg for ungen min sin del.
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Ring med en gang, dersom han blir ertet må det settes igang tiltak med det samme!
Mom2Two Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Ville ringt med en gang. Det er ikke noe man venter med. Du bør ha et møte med kontaktlærer, sosiallærer, personale fra SFO og andre som kan vite noe om situasjonen eller kan gjøre noe for å bedre den.
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Min erfaring er at barn har vondt for å si fra om det som er leit selv. Jeg hadde det hvertfall slik. Jeg mistrivdes og ble "mobbet" av de ansatte i bhg. Jeg gråt og ville ikke gå. Men når mamma prøvde å få meg til å fortelle hvorfor klarte jeg ikke å formulere den egentlig grunnen og det kom ut noe helt annet. Hadde det vært meg og mitt barn hadde jeg gjort to ting; snakket med barnet alene i en veldig rolig og "glad" setting. Da er det viktig å gå forsiktig frem, slik at barnet føler at det kan kommer med det som er leit. (Ikke at barnet nødvendigvis ønsker å holde igjen, men det kan ha vanskelig for å fortelle om det som er vondt til selv den kjæreste) Og jeg ville tatt en prat med læreren. Fortalt hva som ble fortalt osv. For så å lå h*n fortelle hva han har sett evt ikke sett og finne en vei videre sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå