Gå til innhold

Dere som ble innkalt til tidlig ul på sykehuset, hvilken uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?? Vet jeg blir henvist av legen min, men når ca kan jeg forvente å få tidlig ul? Takker for svar:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av sykehuset fikk jeg innkallelses i uke 13 (neste tirsdag..) Men legen var ikke helt fornøyd med det, så siden vi har 2 muligheter for ul her jeg bor, fikk jeg en på et sykehjem i uke 9 også.

Så det virker sånn som det er sykehuset som tar deg inn når det passer for de, og er ikke du/legen fornøyd med svaret, så sender han sikkert en henvisning til:)

Skrevet

kanskje det kommer an på hvorfor du skal ha tidlig ul..dersom det er fordi du er bekymret fordi du har mistet før, vil jeg tro man burde få den relativt tidlig...uke 8 kanskje.

i forrige sv. skap fikk jeg innkallelse til ul i uke 12, fordi jeg skulle få ekstra oppfølging på sykehuset fordi jeg har en kronisk sykdom...men jeg mistet dessverre noen dager før, og måtte inn på ul da isteden...

denne gangen har jeg tatt en ul hos gyn jeg går til ellers i uke 8, og har ikke vært hos legen før idag for å søke fødeplass...så det spørs om de rekker å få meg inn allerede i uke 12, da jeg er 10 uker idag;-)

Skrevet

Hei og takk for svar begge to:o) Jeg skal fordi jeg har mistet før og fødte siste ongen 3 mnd for tidlig. Så jeg vet ikke helt hvordan de tenker. Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg godt kan tenke meg å bare sjekke om det er liv der, gjerne så tidlig som i uke 8-12 engang. Men jeg trenger jo ikke å gjøre det privat det dersom sykehusinnkallelsen kommer allerede da. Men en ting, den ul`en du tok i uke 8 hos din gynekolog, blir den registrert noen plass? Skrev han på helsekortet ditt? Jeg synes liksom det blir litt teit hvis jeg først går til legen å han henviser meg, og så drar jeg privat i tillegg...da mener han kanskje at jeg ikke har hatt behov for den ekstra på sykehuset....nei vet ikke jeg...mulig jeg tenker for mye, hehe... :o)

Skrevet

hvor langt er du på vei nå da? jeg vil tro at du får ul innen uke 12...men man vet jo aldri..du kan jo evt ringe på sykehuset å høre.

jeg fikk ikke helsekortet før idag, så hun skrev ingenting der..men jeg sa til legen at jeg hadde vært der, og han henviser jo meg til tidlig kontroll på sykehuset...jeg ringte gyn og lurte på om jeg kunne sjekke om det var liv, fordi jeg var litt redd jeg ikke rakk å få ul i uke 12 på sykehuset...jeg er i systemet hos gyn fordi jeg har celleforandringer, og derfor trengte jeg ingen henvisning, og betalte ingenting;-)

Skrevet

Jeg er 6+4 idag, må avvente en stund uansett da, papirene har jo ikke gått fra legen enda. Men jeg regner med man får ganske tidlig varsel når det gjelder timer på sykehuset? Håper det. Jeg har også en gynekolog som jeg går fast til, og betaler omtrent ingenting når jeg er der. Hvorfor måtte du i uke 12 akkurat? pga å sjekke nakkefold? Fikk du sjekket det? og sto alt bare bra til ellers da? :o)

Skrevet

vet ikke hvorfor jeg måtte i uke 12...er vel kanskje fordi det da er sannsynlig at sv.skapet går bra..på samme måte som mange leger ikke tar blodprøver før i uke 12...jeg kom jo dessverre ikke til den kontrollen fordi jeg mistet rett før;-(

med nr. 1 visste ikke fastlegen at jeg trengte ekstra oppfølging på sykehuset, så jeg ble henvist da jeg var på ord. ul...

nå har legen sendt henvisning idag, så jeg er spent på når jeg skal til kontroll på sykehuset...risikoen med sykdommen min er prematur fødsel( noe som ikke skjedde med nr.1) og lav fødselsvekt( noe som stemte..mye avvik på vekt hele veien i sv.skapet, og ved termin var hun 2455g og 44 cm;-)

Skrevet

Jeg fikk brev denne uka om at jeg er innkalt på fødepoliklinikken neste uke allerede(Mandag!!)og jeg er 6+4.

Jeg har diabetes og blodproblemer og mistet halvveis sist,så denne gangen blir jeg passa på som en kongelig.

Har fortsatt ingen graviditets symptomer og lurer veldig på på om det er noe liv inni der...

Skrevet

Åj så tidlig ja, det var fort. Jeg er også 6+4 idag, men papirene er nok ikke sendt fra legen enda. Får vel bare vente å se. Jeg også lurer veldig på om det er en sprellende spire inni meg eller ikke, klarer ikke å glede meg før jeg har fått det bevist liksom...

Diamanda Galas: ja, da har vi jo noe av samme risikoen, jeg fødte jo ekstremt prematurt sist, så vil tro de sjekker pga av det også.

Nei, får nok bare smøre meg med tålmodighet å vente å se. Hvis det blir for ille, bestiller jeg meg privat ul først, hehe.. :)

Skrevet

jeg hadde i uke 11. Det har noe med at det er visse skader/misdannelser på fosteret som lettest kan oppdages i denne uken. Men det er vel ulike tider etter som hvilke grunner det er for at vi tar det. for min del går jeg på en del medisiner som man er litt usikre på.

Gjest ~Gravid og glad~ Uke 7
Skrevet

Jeg har vært i uke 6,også skal jeg tilbake i uke 12.

De viktigste testene av barnet er mellom uke 11-13,men den ene uken fra 11 til 12 skjer det mye,babyen er mere utviklet i hjertet og lunger,derfor jeg skal tilbake i uke 12.

Jeg har ul på NSFM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...