Gå til innhold

NAV


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny på dette, så er ganske blank på det med fødselspenger og sånt. Fikk vite hos nav at det ikke hastet med å sende inn papirene, så jeg har glemt dem litt. Nå har jeg nettopp kommet på at jeg fortsatt har dem liggende, og det er 1 mnd igjen til termin. Jeg og samboer skal fylle ut papirene i morgen når han kommer hjem, så sender vi dem.

Men jeg lurer på en liten ting. Til dere som ikke har fulgt en fast stillingsprosent hver mnd, hva skriver dere i det feltet? Stillingen min har variert litt fra mnd til mnd, så er usikker på hva jeg skal sette opp.

Og så har jeg ikke fått terminbekreftelse fra legen min. Kan jeg ringe til legekontoret å be dem skrive en, eller må jeg bestille time?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ja, du må sende inn papirene nå ellers går det lang tid til du får penger. De kan ha behandlingstid på inntil 3 mnd.(Hordaland i alle fall.) Det er ikke så viktig om du fyller ut når dere skal ha ferie og slike ting. Det som er viktig er at arb.giver sender inn bekreftlese på hva du faktisk har tjent. Så skriver du ca stillingsprosent. Har du kontrakt? Eller har du kun jobbet på timebasis?

Jeg er heldig og har en søster i NAV så hun har "passet" på at jeg har fått sendt inn de rette skjemaene og jeg har fått svar om at alt er i orden med min søknad! Det er jo som oftest veldig enkle saker - som de bare skal registrere.

Hos meg var det kontordamen som skrev ut bekreftelse på termindato - så dette skal ikke være nødvendig å bestille time for. De gav det til meg en gang jeg var det.... Denne må du ha i søknaden til NAV - ikke noe jeg visste før jeg fikk den!

 

Send inn papirene snart! Så tar nav kontakt med deg dersom de mangler noe - greit å få noen til å jobbe med saken i alle fall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til ditt lokale NAV kontor å få hjelp til utfylling. Vi gjorde det tre mnd før termin og enda var ingen ting i orden til termin, vi var fram og tilbake på nav for å purre, mase og få fortgang på saksbehandlingen. De mente de manglet flere papirer, som vi endte med å levere tre ganger etter masing på arb giver og lønnskontorer.. ikke for å skremme, for det tar absolutt så lang tid dersom de på ditt nav kontor gidder å se på papirene. Var det de endte med å unskylde seg med ovenfor oss, forsinkelser og sykdom på kontoret. men for all del, ikke la det gå lang tid før dere ringer å hører hvordan det går i behandlingen av søknaden deres, bare purr og mas på dem.!! Det måtte hvertfall vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...