Gå til innhold

Ikke som forventer hos jordmor:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kanskje ikke noe å bli skuffet over,men jeg er nå det...

Hadde min første time hos jordmor i dag,er 14+5. Hun spurte om vi skulle prøve å høre etter hjertelyd. Men vi fant ingen. Hun sa at det ikke var noe å bekymre seg over,men er vanskelig å ikke gjøre det da :(

Noen som har vært borti det samme?`

Når er det vanlig at man kan høre hjerte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sier at en ikke bør høre før uke 16 eller noe sann. Men selv har jeg hørt i uke 13 begge gangene hos jordmor. Fant den nesten med engang. Men grunnen til at de sier at det ikke er noe å bekymre seg over er fordi det er vanskeligere å finne så tidlig på noen.

Skrevet

Jeg fant den ikke i uke 14, men har hørt den mange ganger i etterkant... Senest i dag!! Det kommer - ikke vær redd :o)

Skrevet

Jeg var hos jordmor i uke 14 sist gang, og da lyttet hun etter hjertelyd, men fant den ikke. Men nå skal jeg ditt igjen på tirsdag. Begynner på uke 18 i dag, så da regner meg med å få høre den, ellers blir jeg i hvertfall redd...

Skrevet

Jeg fant hjertelyden ved hjelp av babywatcher i begynnelsen av uke 14, så hvis jordmor ikke finner hjertelyd i uke 17-18 tror jeg at jeg får panikk!!

Skrevet

Hei:)

Jeg er bare på "visitt" er bare 11+4. Jordmor hørte hjerte nå da jeg var 11+2, men sist hørte hun det i uke 12 men da jeg kom igjen i uke16 hørte hun ingenting. Jeg ble super redd, men dro opp igjen senere den dagen og da fant hun den med en gang. Tror babyene like å skremme oss! De kan gjemme seg og bli vanskelige å finne, men alt er nok bra skal du se. Be om å få en ny time nå snart fordi du bekymrer deg, så får du nok se at alt er som det skal være ;)

Gleder meg til å komme inn hit på søndag :)

Skrevet

jeg har faktisk hørt at noen jordmødre bevisst ikke sjekker hjertelyd før ord ul...pga akkurat dette her! er veldig individuellt hvor tidlig man kan høre hjertelyden, og da unngår man at noen engster seg uten grunn.

Skrevet

Ja,jordmor sa at det ofte ble bekymringer når man ikke hørte no. Men at det som oftest ikke var no farlig. Så visste jo hva jeg gikk til da:) Ble nok mer skuffa enn skremt egentlig.

Men men,skal h*n være på den måten,så er det greit det! :)

Skrevet

Jeg venter nummer 3 nå, og jeg har aldri fått høre hjertelyd før etter ordinær UL, dvs der jeg har vært har de bevisst ikke hørt etter fordi det kan være vanskelig å finne så tidlig og dermed skape unødig bekymring (jeg har tilhørt tre forskjellige steder/byer/landsdeler med de tre graviditetene).

Helt sikkert ikke noe å bekymre seg for, neste gang får du høre det lille hjertet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...