skorpionfruen Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Sporte min 4 åring meg om i går. Jeg forklarte hvordan det hele hang sammen og grimasene i ansiktet hennes ble bare mer og mer tydelig. Så til slutt sa hun; men mamma, tisset du på meg når jeg kom ut da? Søt da, så senere spurte hun om det var vondt når babyen kom ut. Jeg forklarte at det er ganske vondt ja. Men mamma, sånn er det bare, fikk jeg til svar
elikatt -mamma til 4- Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Min 4-årige sønn har stilt det samme spørsmålet, og jeg valgte også å si sannheten! :-) Han likte ikke svaret, og han brukte et par uker på å fordøye det! :-) Men nå er det greit, han spurte selvfølgelig også om det gjorde vondt, jeg svarte at jo det gjør vondt, men det går bra! Jeg synes det er veldig greit å være ærlige, de takler det helt fint! Han lurte forresten på om jeg hadde spist babyen siden den var inni magen min! :-)
Jikki - pjokken & småen Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Jeg vil anbefale en kjempefin billedbok som forklarer det hele for små (og store) søsken, den heter "I magen bor en baby" og er skrevet av Thomas svensson. Får kjøpt den på bokkilden. Den får 6 på terningkast! Jeg har kjøpt denne til min lille sønn på tre år:D Her er linken: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=90020
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå