MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Naboene over meg har en dårlig uvane med å krangle så busta fyker,spesiellt på kveldstid da alle andre vil sove. Det høres så ille ut noen ganger at jeg er sikker på at jeg hører knyttnevene deres drylende over nese deres. Også møbler som blir kastet veggimellom. Jeg har ringt på og sagt ifra,det har også andre naboer gjort. Men dette forsetter..og er det ikke krangling så er det høylytte fester og musikk eller noe som kan høres ut som omøblering....jeg begynner å bli grundig lej,men vi får ikke noen respens ifra han...ha sier ahn skal skjerpe seg men gjør det aldri..jeg vet jo ikke om det er dama eller han som er gærne her men..hva ville dere gjort? prøvd å få de kasta ut? De leier jo bare leiligheten..
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 31. januar 2009 #3 Skrevet 31. januar 2009 Ja, ring politiet. Men gi gjerne en advarsel først.Si fra om at neste gang dere blir sjenert av støy fra dem så blir det anmeldt. Send samtidig inn klage til borettslaget hvis det er noe slikt, eller til husværten, altså de som leier ut leiligheten. Lykke til..
Apples Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg leier selv ut til et ungt par som har bråkt noe helt vanvittig i mange måneder. Jeg var ikke klar over situasjonen før naboen ringte meg for 2 uker siden og gav beskjed ... Jeg ble veldig takknemlig for å få info - når leieboerne ikke respekterer naboene, som de møter "hver dag", har de vel heller INGEN respekt for leiligheten og meg som eier - tenker nå jeg! Jeg har derfor iverksatt tiltak; Først og fremst har de fått en advarsel (dette MÅ de ha før utkastelse uansett!) Jeg har også sendt personer på befaring. Naboene har fått beskjed om å ringe til meg dersom bråket fortsetter, vi har også blitt enige om at de kan ringe politiet ... dette for å få mest mulig skriftlig i forkant av en evt. utkastelse. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med uteleier og informerer dem om situasjonen. Dersom dere tilhører et borettslag, bør vel også styret her få info om saken. Politiet er også til for å hjelpe ... vet at dette kanskje sitter "langt inne", men det er jo heller ikke meningen at du skal mistrives i din egen bolig fordi naboen ikke har vett til å oppføre seg ... ! Lykke til videre )
niania Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Greit å si fra hvis det er bråk på lang sikt - men HUSK at det er helt normalt med en krangel en gang i blant da! Har inntrykk av at leiemarkedet/kollektive boplasser i Norge ofte er over-sensitive når det kommer til å heve stemmene, jf min bestemor og andre som klager øyeblikkelig der det er antydning til en heftig krangel i naboleiligheten. Det er bra for en familie å blåse ut innimellom, tenk på temperamentsfulle italienere som lever side om side. Man er nødt til å tåle litt. Har selv bodd tett på andre mennesker, og syns festing/høy musikk jevnlig er mye verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå