Gå til innhold

TOTAL FEILOPPFATTELSE

Gjest leiavfolksomikkeforstår

Anbefalte innlegg

Gjest rosenrosarød
Skrevet

Jeg må bare få henvise til denne diskusjonstråden hvor en problemstilling jeg har fremlagt er fullstendig feiloppfattet og feilreferert:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/139543879

Ikke rart jeg får så busta fyker her inne....

Dette er problemstillingen:

Jeg reagerer overhodet ikke på at min samboer (som alle andre) ikke har krav på BETALT fri de første 14 dagene etter fødsel. Vi er klar over at retten kun gjelder fri. (I noen unntakstilfeller er arbeidsgiver generøs og gir arbeidstaker betalt i perioden).

Det jeg reagerer på er at min samboer, ved å i tilfelle ta fri i disse fjorten dagene mister 8 UKER med lønn, og ikke 2, som andre.....

Og når lønnen da allerede er halvvert i forhold til vår normale situasjon, så sier det seg selv at det å da ta fri ikke er en reell mulighet vi har....

For meg, som selvstendig næringsdrivende, uten rett til permisjon (for å slappe av en måneds tid FØR fødsel), og ei heller rett til permisjon ETTER fødsel for å selv komme til hektene igjen og kun konsentrere meg om et lite barn, så er bistand disse 14 dagene enormt viktig. Fordi jeg jobber 100% helt frem til fødsel, og også må fortsette med dette så snart jeg er hjemme i fra sykehuset, så er det viktig for meg å raskest mulig restituere etter fødselen, slik at jeg har overskudd til å stå på videre. Den retten er vi fratatt, og det bekymrer meg (rett og slett av helsemessige årsaker).... Jeg faller i den kategorien som kanskje mer enn noen andre faktisk trenger bistand i disse 14 dagene, men har dessverre ikke den muligheten.... Det opplever jeg som urettferdig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes du bør legge ballen død nå. ønsker deg uansett lykke, lykke til videre ;)

Gjest rosenrosarød
Skrevet

Skulle gjerne ha lagt ballen død. men det får da være grenser til hvordan min problemstilling skal vris til noe annet enn det den er... Jeg må da ha rett til å korrigere når folk totalt misforstår og feilsiterer???

Skrevet

Sånn er nav eller arbeidskonoret, de er utrolig strenge på reglene. Mannen min gikk på kurs og jeg skulle opereres, da fikk han sykemelding. Det aksepterte de og han ble satt opp på kurs senere....

Min mann har ikke rett til pappaperm fordi jeg er midlertidig ufør, jeg har vært gjennom 5 alvorlige operasjoner. En kan se på det som utettferdig også.

Gjest rosenrosarød
Skrevet

Høres definitivt urettferdig ut, især når man leser at far har rett til permisjon basert på egen inntekt om mor er syk.... Dere havner altså likevel utenfor reglene her?? Sånt, er utrolig irriterende...

Skrevet

hvor mange innlegg skal du lage rosenrosarød??

tror neppe du får noe bedre svar enn de snart flere 100 du har fått av de innleggene du har kommet med!

jeg å synes det er teit at mannen din minster 8 uker med lønn og ikke 14 dager....men sånn er dessverre reglene.....

Skrevet

Ærlig talt så driter de fleste tynt i din permisjon allerede lenge før dette innlegget, og personlig ønsker jeg deg nå en overgang fra nettdiarre til vanlig sprutbæsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...