Gå til innhold

OVERTID @ IGANGSETTELSE :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I dag er det 5 dagen på overtid, og etter artikkelen i vg i går og masse

annet styr på nettet er det jo ikke veldig fristende å gå 1 dag til over når

at komplikasjoner kan ofte skje når man går på overtid..

Er heller ikke veldig stor og er lix redd for at det skal bli for trangt der inne for minsten.

Merker heller ingen ting til at noe fødsel er på gang med det første.

Skal føde på Drammen sykehus, og de setter normalt ikke i gang før 14 dager over terminen.

Noe grunn for at de kan sette i gang før tror dere? noen som har vært borti dette?

Syntes det er så rart at de ikke bare kan få det i gang mens babyen er frisk..

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, eller i det minste ha MANGE overtidskontroll for tett oppfølging av morkakefunksjon og baby. Er 7 dager på overtid selv, og har irriterert meg grønn over det samme.... Jeg klarte å mase til meg en ekstra kontroll på Ahus her for to dager siden, men det var fordi jeg syntes minsten var noe rolig inni magen. Alt var bra, og nå har jeg slått meg mer til ro med det. Altså, Ahus praktiserer det samme som de i Drammen...første overtidskontroll 14 dager etter termin. Faller dette på en fredag vil de tidligst sette igang mandagen etter, med mindre de finner noe galt da selvfølgelig. Hårreisende lang tid spør du meg!!!!

Skrevet

ja helt enig, noe rart system dem har desverre ;(

syntes det er lenge å vente (hvis det ikke skal skje noe før) frem til fredag 6 februar.

Skrevet

Jeg har termin idag og vært hos legen. Jeg har masse maserier og nedpress og hatt 4cm åpning i 2 uker. (Nr. 3)

Legen min sa i dag at han er generellt skeptisk til å la oss gå mer enn 1 uke over termin. Det har vist seg å være mer risiko å gå mer enn 1 uke over. Han sa at han ringer sykehuset og ber om igangsettelse og med litt press og krangling pleier de å følge hans ønske....

Kanskje du kunne få litt hjelp fra legen din?

Så VG igår jeg også, ekkelt å lese om sånt nå...

Uansett, LYKKE TIL!

Skrevet

har du prøvd å bli strippet? Er jo ingen garanti for at det funker, men vet om mangen som har blitt det og da har fødselen startet rett etter nesten

Skrevet

Ble strippet for to dager siden. Resulterte i maserier i over et døgn og at slimproppen gikk. Nå 1 1/2 døgn etter skjer det ingenting :(

Skrevet

arh :( så kjipt da...uff...ja denne ventetiden er ikke bare bare

Skrevet

jm vil ik strippe pga at hu har fått beskjed av sykehuset at fleste parten får bare falske rier av det ;(

Skrevet

Jepp, jeg kommer til å takke nei neste gang de spør om å strippe iallefall. Da får det heller komme naturlig. Ikke godt å gå med falske rier i mange døgn. Det blir man jo bare sliten av.

Skrevet

Jeg e9 dager over i dag. I morgen blir det 10dager over.

Har masse kynnerer, men har hatt det den siste måneden med nedpress.

Skal føde på haukeland. Snakket med de i dag, de sa at så lenge det ikke var noe galt ville jeg ikke bli satt i gang før tidligst mandag, da skulle de ta meg inn til kontroll,er da 13 dager over, så fikk vi se sa de.

Men jeg er også VELDIG skeptisk til å gå så mye over. For babyen sin del.

Men har maset meg til en time hos fastlegen i morgen,da blir jeg værtfall litt beroliget om alt er bra. Men vil prøve å få henne til å snakke med de på kk.

Jeg ønsker virkelig ikke å gå over helgen. Har ikke sovet de siste nettene pga bekymring for babyen, og det kan da heller ikke være bra?

Skrevet

jeg var hos jordmor i går. Var da 8 dager over termin.

Og hun bestilte overtidskontroll for meg på sykehuset i drammen. Vært bekymret fordi jeg føler det har vært mindre liv siste uke, og mitt mareritt har hele tiden vært å måtte gå lenge over tida pg komplikasjoner som kan oppstå. Helt feil å tenke sånn...men vanskelig å unngå.

MEN....hun brukte min engstelse som argumentasjon så jeg skulle få time i dag. Samt at hvis mensterminen min er den som stemmer, er jeg på overtid i dag. Og jeg fikk time i dag kl.8!! Aldri vært så letta og glad før.....

Så var på kontroll....og etter samtale med legen ville de sette igang fødselen i dag. Selvom det er torsdag og før helgen. Men det de tar hensyn til er mine bekymringer og kapasiteten på fødeavdelingen. Siden det var rolig på føden, valgte de å starte i dag, i stedet for på mandag. For de vet ikke hvordan kapasiteten er på føden på mandag...!!

Så siden jeg ikke var moden, startet de med ballong i lovmormunnen. som jeg sitter med nå. Det er derfor jeg får være hjemme. Og i morgen blir jeg lagt inn kl 8....og da starter tålmodighetsprøven. Blir utrolig spennende å se hva som skjer, og når...

OG...jeg har vært skeptisk til sykehuset hele tiden...men de jeg traff i dag var så fantastiske og utrolig forståelsesfulle. Det var en stor lettelse...

Lykke til...

Skrevet

takk for svar og lykke til i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...