Gå til innhold

abort...tette barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her, gravid igjen..

Fra før av har vi ei jente på bare 8 måneder, og jeg er 7 uker på vei, det ville blitt 15.måneder mellom dem.

Men jeg vil ikke ha flere barn, ikke senere og ihvertfall ikke nå, jeg har nettopp fått tilbake livet, ting begynner å ordne seg.

Jeg og samboeren kan endelig være et par igjen, mer tid til hverandre og kan gå ut litt og ha det litt kjekt.

Jeg har ingen jobb nå, søker på kveldsjobber siden jentungen vår ikke får barnehageplass før i august, og da skal jeg begynne å studere.

Vi tenker også på å kjøpe hus, men foreløpig bor vi i en liten leieleilighet.

Alle planene vil gå i vasken om jeg velger å beholde.

Turen vår vio har planlagt så lenge går i vasken, for jeg kan ikke reise til utlandet som høygravid.

Jeg vil ikke være gravid, jeg har ingenting forhold til "babyen", prøver å glemme den.

Da jeg gikk gravid med jenta vår snakket jeg med henne helt fra starten og strøk meg over magen og gledet meg, men nå er alt bare fælt.

Jeg forstår ikke hvorfor sykehuset tar så lang tid til å kontakte meg for samtaletimen.

Jeg var hos legen for 4 dager siden, så jeg ringte avdelingen for abort, de sa jeg måtte nok vente til mandag(!), altså 4 dager til.. håper jeg ikke må vente en uke til etterpå for selve aborten.

Jeg synes det er forfærdelig at de utsetter og er så trege, dette er jo en sak de burde behandle fort, med tanke på at fosteret vokser i rekordfart, vil de at jeg skal abortere når embrye ser heløt ut som et menneske, jeg hater dem, det vil jo gjøre avgjørlsen min enda vanskeligere, noe de sikkert vil! :( :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel hvis du velger å fjerne barnet ditt istendenfor å utsette andre ting f.eks ferie så gjør det.Ditt valg det!

Skrevet

Så du vil drepe ditt barns søsken?

Ikke gjør det. Det er fint med tette barn, alltid en lekekamerat!

Skrevet

Ja kan jo bruke han som en lekekamerat for den jenta dere har fra før.Hehe sorry kunne ikke dy meg:=)Vet at du ikke mente det sånn;=)

Skrevet

Du, du må tenke på at det er flere enn deg som venter på å få aborter, det er også mye annet de har å gjøre, sykehuset kan ikke slippe alt de har i hendene fordi du skal ha en abort.

Om du må vente 2 uker fra første legebesøk til selve aborten, så syns jeg ikke du skal syte om at det er lenge altså.

Da skjer ting fort.

Forøvrig syns jeg det er bra at man ikke bare kan stikke til legen å så stike på sykehuset 2 dager senere å vips så er man ferdig.

Det er en alvorlig besluttning, så det er fint man får litt tid til å tenke på, slik at man kan være helt helt sikkert. Greit at du kanskje er det, men jeg kjenner 2 som ombestemte seg på den tiden, hadde de bare fått aborten i løpet av en uke, hadde de måtte angre seg i stedet.

Forøvrig, hadde du ikke hatt noe tvil om dette var rett valg eller ikke, så hadde ikke ventetiden gjort avgjørelsen vanskligere.

Skrevet

Gjør det som passer deg og din familie best. Vet hvordan det er å vente på aborten, måtte selv vente i over tre uker fra graviditeten var et faktum før forsteret var fjernet. Husker jeg var redde jeg skulle kjenne det sparke eller slikt, for da hadde jeg nok ikke greid det. Men timen nærmet seg raskt og det gikk greit.

Har ikke angret et sekund etterpå, og dette er to år siden.

Skrevet

vil du ikke blir gravid SÅ BRUK PREVANSJON!!!! er så dritt lei av folk som "bare tar abort". hvis du var såå sikker på å ikke vil bli gravid igjen så burde du vært forsiktig!!

Skrevet

syns det er kjempe bra at det tar litt tid for folk jeg! som hun over her sa hun kjente to som ombestemte seg. jeg tok abort en gang. det hele gikk så fort at jeg rakk ikke tenke meg om. alt skjedde så fort. 4 dager etter jeg fant ut jeg var gravid var aborten å jeg var fortsatt vettskremt å i sjokk at jeg hadde blitt gravid. å jeg angret noen dager etter på, men da var det for sent. det er det jævligste jeg har gjort i hele mitt liv! det er 4 år siden å jeg sliter ennå med det, å det fortjener jeg! så jeg syns du skal være glad for at du får tenke tid før det skal gjøres å får mulighet til å tenke deg om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...