Gå til innhold

Dere som spiser pasta og kjøttdeig......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mer lager dere sammen med, har alltid kun kjøttdeig i pastasaus her med pasta til, men tenkte jeg skull prøve å gjøre den litt sunnere og kanskje spise oss mett på grønsaker ikke bare masse masse kjøttdeig.... Alle tips mottas med takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid grønnsaker ved siden av. Enten vanlig kokte grønnsaker som blomkål og brokkoli eller jeg lager en god grønn salat. Dessuten lager jeg alltid pastasusen selv, og jeg bruker ofte revet gulrot i sausen. Bruker også karbonadedeig, ikke kjøttdeig, og den vanlige pastaen er byttet ut med fullkornsvarianten. Alt i alt så kan pasta med kjøttsaus lages ganske så sunt :o)

Skrevet

Jeg har i hakket løk, hvitløk og to store revne gulerøtter. Det er både godt og sunnere enn bare kjøttdeig:-)

Skrevet

Vi lager pastasaus av hermetisk tomat, soltørka tomat/tomatpure, hvitløk, løk, flere gulerøter, en bit sellerirot og karbonadedeig - og krydder (timian, oregano, litt rosemarin, pepper, salt og litt sukker). Gutta mine liker frosne, grønne erter oppi, og de tilsetter jeg helt til slutt.

Skrevet

Glemte finhakka paprika.

Skrevet

Salat til faktisk her kan man lære mye nytt skjønner jeg...

Jo vet karbonadedeig er sunnere, men velger nå kjøttdeig allikevel jeg...

Skrevet

I tillegg til hvitløk, løk, tomater, gulrot og div. krydder, har jeg også sopp i sausen.

Skrevet

Mange gode tips, vi spiser nemlig alltid to pakker kjøttdeig til en middag for å bli mett så målet mitt var å klare meg med en pluss noe oppi :-)

Skrevet

jeg bruker kjøttdeig og bacon..kan jo evt bare bruke bacon.stek dette for seg selv

surr disse grønnsakene:

Løk

(hvitløk)

Gulrøtter

Minimais

Sopp

Paprika

når grønnsakene er ferdig blander du de med kjøttdeigen og bacon og pastaskruer,ha for.eks hvitløkspepper på..hell over litt olje før servering og "dryss" over delte cherrytomater.

Dette er utrolig godt..og det er ikke så usunt heller..kan jo bruke fullkornspasta og en annen type kjøttdeig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...