Gå til innhold

Trenger litt svigers "hjelp"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie, men skal prøve å gjøre den så kort som mulig.

Jeg er alene med to under 3år hele tiden, samboeren min jobber hele tiden, de få dagene i mnd han er hjemmer gjør han ikke noe.

Så jeg har aldri fri, å jeg trenger litt fri!! Har en som er i trassalderen og han ødelegger alt av ting vi har, nei jeg tuller ikke!

Er det for mye å forlange litt hjelp av svigers? De er pensjonert og hun ivertfall er hjemme hver dag!!

Samboeren min skjønner jo ikke at jeg faktisk trenger litt fri jeg også:( Han sier jo når han drar her ifra at det skal bli godt med søvn og slippe høre på skrikingen:(

Hva med meg da? Jeg har ikke sovet skikkelig på leeenge!

Uff, ble mye klaging det her.. Men måtte bare få det ut av systemet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke forlange hjelp! Men du kan spørre de om de ikke vil hjelpe deg litt :) Det er lov :)

Skrevet

Det er far til barna som skal hjelpe deg, ikke foreldrene hans!

Besteforeldre skal ha det privilegium å være sammen med sine barnebarn når de har lyst.

Skrevet

Det er greit nok. Men søsteren til samboeren min har avlastningshjem som har guttungen hennes 2 helger i mnd. Og de andre to helgene i mnd sender hun han til foreldrene. Synst hun kunne hatt sønnen sin noen helger, så kunnet de hatt guttungen vår litt også. De er jo foreldrene til samboeren min så burde jo ikke være noeproblem. Å når ikke han stiller så mye opp kunne han jo spurt de om de kunne hjelpt meg.

Men han skjønner jo ikke det!

Blir bare rot her i dag, så tror jeg gir opp å tenke på det og heller prøve å få avlastningen på en anne måte

Jeg får heller ta meg en prat meg helsesøster eller lege og høre om de har noe idè, så slipper jeg plage familien hans.

Skrevet

Det er mannen din du må stramme opp her! Han høres ikke ut som Årets Far, akkurat!

Skrevet

Forstår jeg dfeg rett, forlanger du hjelp fra svigersene dine?

Du har ingen slik rett.

Sorry. Her har du ingen rettigheter. Det er ditt og mannens ansvar ene og alene.

Sove? Hva er det, når man har småbarn??

Svigermoren din har hatt småbarn selv en gang, og er ferdig med den tiden. Men du kan spørre henne pent, om hun vil. Og se hva hun sier. Men forlange? Forvente? Nei, det kan du da virkelig ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...