Gå til innhold

Ta det med ro! Oprah i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dere Oprah i går? Det handlet om mødre som var så overveldet av ansvar og oppgaver i hverdagen at det fikk i noen tilfeller fatale følger. Det ene tilfellet endte i dødsfall av baby/barn. Moren hadde ikke som oppgave til vanlig å levere barnet til barnepasser, og ettersom hun skulle ha sin første arbeidsdag og hadde mange ærend å gjøre før jobb. Barnet hadde sovnet i bilsetet, og var derfor stille. Det endte med at moren glemte at barnet var i bilen, og gikk på jobb, var på jobb i nesten 8 timer, og ute var det hetebølge med 38 varmegrader. Plutselig kom en kollega løpende inn og sa ' Babyen din sitter fremdeles i bilen!'

Hun løp da hysterisk til bilen og visste allerede før hun kom dit hva som ventet henne. Babyen hadde dødd av heteslag. Så utrolig tragisk kan det gå.

Etter den historien tenkte jeg å minne alle nye mødre-spesielt flerbarnsmødre om å huske å roe ned tempoet mange hakk. Så lenge barna og familien har nok mat og rene klær, så burde det ikke spille noen rolle hvilke krav andre stiller til en. Jeg håper slikt ALDRI skjer her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig, tragisk historie som ingen bør oppleve - men syns det er så utrolig tragisk med alle de som dømmer henne og tror de er så mye bedre selv... Det var en ulykke, som man bør lære litt av, og som du sier, ta det med ro i hverdagen så man unngår at sånne ting skjer...

Skrevet

Ja huff noe så tragisk..!! Helt jævlig å høre på de telefonsamtalene til 911, der hun ene bl.a fortalte at huden til babyen var begynt å flasse og var misfarget.. Fy F for en påkjenning for foreldrene og andre pårørende.. Mildt sagt stakk det veldig bare å se det på tv, tenk de stakkars foreldrene.. Helt uvirkelig!

Skrevet

det der er det faktisk mange eksempler på og er et tegn på at vi må stresse ned ja hakkamella. fy søre,da hadde jeg aldri tilgitt meg selv overhode.

onkelen min holdt på å glemme minsten,men han var jo så stor at han fikk sagt i fra,skal ikke jeg på skolen da sa han,og det fordi han satt så stille i baksete og onkel skulle i et møte.. så det kan skje alle og de fleste er vel også superstressa i de situasjonene det kan skje

Skrevet

Ja, vi ser bare i reklamen for nummeropplysning. Faren som sitter i mobiltlf og sier 1 sjekk om flyet mitt er i rute ... 2 gi meg nr til... 3 finn en skjortebutikk på Sola.. Så til slutt snur han seg og ser at datteren er fremdeles i bilen.. og han spør om ikke hun skulle vært i barnehagen...

Jeg tror den grunnleggende årsak til at man blir så stresset og overveldet er at det stilles for store materielle og økonomiske krav. Man skal ha sånn og sånn standard, hus, fine møbler, fine klær osv... for å oppnå det, må man jobbe mer, det skal deltaes i klubber, foreninger, fritidsaktiviteter, for det er enten man vil eller ikke litt status å være så aktiv.

Familien er den største og viktigste gaven vi har. Jeg tenker at det betyr mer å tilbringe fritiden med mine kjære enn å absolutt gå ut i helgen med venninnene.. gå på treningen, være med på ditt og datt. Hvorfor ikke tilegne en helt vanlig ukedag til familiens egen dag! Ettermiddag og kveld kan vies til noe familien vil gjøre sammen, enten det er å se film, gå på bowling eller bare prate.. og så avslutte med noe godt, som is, pizza, eller snacks... selv om det måtte være en onsdag eller mandag. Det er slikt som jeg vet av erfaring binder familiene mer sammen, og man får roet ned tempoet. La støv være støv, og samfunnet bare seile. Av og til betyr det ingenting hva som skjer utenfor hjemmets lune vegger. Verden er familien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...