Gå til innhold

hjemme med sykt barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er 3. dagen jeg er hjemme med en litt pjusk lille M. Mandag ringte de fra barnehagen og sa at han hadde 38 i feber og var litt stille, så da fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme og hente ham. Feberen steg utover dagen, og han satt for det meste i fanget mitt resten av dagen. Tirsdagen så lovende ut, men feberen steg rett før vi hadde tenkt å reise, så da tok jeg ikke sjansen på å sende ham i barnehagen, de er ganske så strenge på at har de feber, så skal de ikke være der. Og, feberen steg utover dagen, og endte på 40 grader på ettermiddagen. Men, selv om han hadde sine rolige perioder, var han stort sett i full vigør. Onsdagen var det det samme som skjedde, akkurat nok feber til at vi ikke kunne sende ham i barnehagen. Denne dagen var mannen min hjemme. Jeg måtte kansellere en konferanse på tirsdagen, men onsdagen hadde jeg opplæring ute på et kontor, så følte at jeg da måtte dra av gårde. I dag, så skulle jeg egentlig på kurs, men nå var det min tur til å være hjemme igjen, så også dette kurset måtte kanselleres :(. Men, i og med at han har hatt feber så lenge så ringte jeg legen. Jeg fikk time med en gang, så det var godt. Legen er heldigvis en fornuftig mann, og var enig med meg i at han synes barnehagen er ganske så streng med tanke på "febergrensen". Så lenge lille M er "normalt" aktiv, så må han også få lov til å ha sine rolige perioder, hvor han kan få lov til å sitte på fanget. Han tok noen prøver, og han har ingen infeksjon, "bare" virus, som må gå sin gang. Så, satser på at han kan gå i barnehagen i morgen igjen. Gruer meg til å komme tilbake på jobb, og alt som venter meg etter å ha vært borte nesten hele uken. Nå har jeg allerede brukt opp 2,5 sykt barn dag, og vi har ikke passert januar. Men, det er også første gang lille M har vært borte fra barnehagen siden han startet i august i fjor, så håper dette bare var et engangstilfelle :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, det er kjedelig med syke og pjuske barn. Har selv vært hjemme i nærmere 2 uker med syk, liten Smulte:(

En god tommelfingeregel er at hvis barna har feber om kvelden, bør de holdes hjemme dagen etter. Det er typisk at de er feberfrie om morgenen og at tempen stiger utover dagen.

Det er ikke noe særlig å være så mye hjemme fra jobben heller. Lurte faktisk på om de husket hvordan jeg så ut etter en laaaaang tid hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...