Gå til innhold

Kassadamer??


Junune

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en butikk og står mye i kassa, men fyller også inn varer og rydder i hyllene..

Jeg er 5+4 med min første og kjenner allerede at jeg har fryktelig lite energi og overskudd om dagene, og på jobb blir jeg veldig fort sliten og får vond i beina. Det er rett og slett kjempetungt å være på jobb og å ha overskudd til å prate hyggelig med kunder, og å behandle tverre kunder bra, når jeg aller helst bare vil ligge hjemme under ett pledd for meg selv. Jeg kjenner rett og slett at jeg ikke har lyst til å omgåes folk overhode, andre enn mine nærmeste, familie og venner...

 

Jeg har lest at jeg ikke skal stå så lenge av gangen, ikke løfte tungt, og ikke løfte i kinkige stillinger. Føler at dette er alt jeg gjør på jobb. Når jeg står i kassen så står jeg ofte 5-7 timer om dagen, fordi vi ikke har stol å sitte på da det er svært trangt og upraktisk å ha en der. Når jeg fyller inn varer, og da spesielt frukt så blir det løftet mange kilo i gangen, og om det er trangt på frukrommet så løftes det over og irundt og forbi alt annet...

 

Jeg føler at jeg blir litt "tuppete" her, men vil ikke sitte igjen hvis jeg skulle miste spiren å tenke at jeg ikke gjorde nokk for å legge til rette for at dette skulle gå bra.

 

Jeg tror ikke at sjefen min har noe særlig erfaring med å legge til rette for gravide, så det hadde vært fint med tilbakemelding fra andre som jobber slik, eller andre som allikevel har tips og råd om hvordan dagene kan tilrettelegges for meg fremover, slik at jeg har noe å komme med når jeg forteller sjefen at jeg er gravid og vil ha arbeidsdagen tilrettelagt.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!! Jeg jobber også i butikk, og har en del av de samme problemene. Jeg har blitt lovt at jeg skal slippe å løfte tungt, dra tunge paller med varer osv. Men jeg tror det er fort gjort at det blir til at jeg gjør sånne ting likevel, desverre. Men det jeg faktisk syns er det aller verste, er vanskelige kunder. Jeg er virkelig full av hormoner nå, og når en sur kunde kommer og kjefter og klager på noe, er jeg redd jeg enten kommer til å "klikke" eller begynne å grine. Jeg var sykemeldt forrige uke, men skal prøve meg på jobb igjen i morgen, og jeg GRUER meg. Grunnen til at jeg fikk sykemelding, var at jeg er så fryktelig svimmel da... Har fått mail med sjefen min om at vi skal ha en samtale ang tilrettelegging osv. Men det er jo ikke mulig å "tilrettelegge bort" de sure kundene og svimmelheten min!!!! Så skal høre om hun har noen gode idèer i morgen. Og det med stol i kassa - altså en som er gravid skal jo ikke stå i timesvis da!! De får jammen sørge for at du kan sette deg ned!!

Hvis du går til legen, så tror jeg han kan hjelpe deg med å sette opp en liste over ting som bør tilrettelegges for deg.

Håper det går bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Fint med litt tilbakemelding :)

Jeg kjenner også til de der hormonene, og er fryktelig ustabil om dagen.

Har ved et par anledninger vært litt vell kort og amper til at par kunder som har vært litt vanskelige, og det ska jeg jo ikke være, men jeg klarer ikke å skjule irritasjonen... Jeg har også stått i situasjoner der jeg bare må løpe inn på lageret så ingen seg at jeg griner. :P Heldigvis har ikke dette hatt noe med kunder å gjøre...enda!

 

Jeg skal til lege neste mandag, så skal ta opp dette med arbeidssituasjonen da. Har ikke fortalt noe til sjefen min enda av forskjellige grunner, men prøver å passe på selv at jeg ikke løfter for tungt og at jeg løfter riktig.

Og den stolen kommer jeg nokk til å kreve etter hvert ja, jeg kjenner allerede nå enkelte dager at jeg blir veldig fort sliten.

 

Hvor langt er du på vei?

Din første?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...