Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen.. jeg er sykemeld og sitter og bobler av energi til og begyne og vaske de nye klærna til jenta våres.. men jeg er bare 32 uker på vei.... er det domt og begyne og vaske nå da? og når ti pakker vi bagen damer?

hei og hå;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vask du, det er koselig å vaske, brette og ordne til babyen! Jeg begynnte tidligere enn deg, før uke 30, husker ikke helt. Det var en som sa her inne at det er bedre å gjøre det ganske tidlig, fordi når magen blir større, og ting blir tyngere, er det greit å ha ting på plass! :-)

Skrevet

Hei!

Jeg vasket etterhvert som ting ble kjøpt, og begynnt å kjøpe inn ting rundt uke 20...så jeg var nok tidlig ute! Det ble liksom en del av "venne seg til tanken om å bli mor" prosessen å vaske, brette og sortere babyklær.

Ellers leste jeg et sted at det kunne være lurt å ha fødebagen klart 2 måneder før termin. Det er tidlig, men skulle man føde så tidlig, pleier det å være ganske dramatisk, og det er da forberedelser kan være nyttigste. Jeg hadde en "nødbag" klar uke 32, og fra uke 37 (er 39 i dag) pakket jeg en mer komplett bag, supplert med en liste som henger på baggen med ting som må legges inn like før jeg drar på sykehuset. Listen er gjennomgått med mannen, i tilfelle han skulle være den som tar den aller siste pakkerunden: han vet til og med hvilken sminke jeg skal ha med meg.

Hilsen,

Skrevet

Fikk det meste av tøy i uke 27, og begynte å vaske alt da ettersom at det var en del klær. Er veldig glad for at jeg gjorde det ettersom at magen har blitt større og mer i veien som skrevet over.

Har vasket etterhvert som jeg har kjøpt inn.

Er nå i uke 33 og har ikke pakket baggen, men tanken er at ALT skal være klart i løpet av februar. Dvs. rom, bag, klær og utstyr. Da har jeg den siste mnd til å pusle å slappe av osv... I fall noe skal skje så kan det være greit...

Skrevet

Jeg begynnte omlag i uke 27/28 eller noe slikt tror jeg. Er 30 fullgåtte uker i dag. Nå er jeg så og si ferdig med det meste. Men blir kanskje litt vasking av småting som dukker opp etterhvert. Rommet er også klart og det eneste jeg vet jeg må kjøpe inn nå er amme-bh, ammeinnlegg og stellepute til stellebordet. Baggen har jeg ikke pakket enda, men gjør det vel snart. Det jeg imidlertid vet jeg kommer til å vente med er sengen. Den står det på rommet, klar til å bli montert og bært inn på rommet vårt, men den må nok stå der til jeg har født. Jeg vet ikke hvorfor synes det har vært greit å få klart alt annet. Sengen er jo så og si klar. Madrass og dyne er på plass. Sengetøyet er vasket og til og med strøket. Men jeg får meg liksom ikke til å gjøre klar sengen før jeg er helt sikker på at den lille er trygt ute hos oss. Mange synes nok vi har ordnet rommet alt for tidlig, men det synes jeg har vært helt greit. Jeg er ganske nøktern slik. vi kan jo ikke spå i fremtiden om hvorvidt noe går galt eller ikke. Men vi satser på at alt går bra og så lenge vi blir tyngre og tyngre så har jeg ment det er greit å få det ferdig mens formen fortsatt er noenlunde grei. Men akkurat den sengen blir liksom en slik endelig strek under svaret. Men gleder meg utrolig til vi kommer dit at babyen er med oss hjem og senga skal res og plasseres ved min side av dobbeltsenga :o) (Får klump i halsen bare av å tenke på det. Er litt emosjonell om dagen.)

Skrevet

jeg vasket alt i fjor jeg ;) litt tett mellom englebarna her, men etterhvert som den største har vokst ut av klærne sine har jeg puttet dem i tette bokser merket med størrelse, så jeg har tenkt å bare ta dem fram og legge dem i skuffen, det tar jeg vel når jeg går ut i permisjon.

Jeg begynte å tenke på hva som skulle være med på sykehuset også da jeg gikk ut i permisjon, men pakke ordentlig gjorde jeg vel egentlig først når jeg skjønte at det var noe på gang. Hadde puttet noen truser og sånn i en sekk litt før, men det meste ble pakket omtrent på vei ut døren. Nå bor vi bare 5 minutter unna sykehuset også da, så hvis jeg savnet noe fikk jeg bare mannen min om å hente det. Trenger jo ikke så mye før fødselen er unnagjort.

Skrevet

hva burde mann ha me seg til sykehuset da?

Skrevet

Jeg er i uke 31 og klør etter å vaske. Men så har jeg vært redd for å være så hysterisk.;0) Nå når jeg ser dere er i gang så skal jeg jammen vaske jeg også! Vasket trekket til vognen i går da. Og sengeklærne er vasket. Eneste jeg mangler er stellebordet. Men bagen til sykehuset blir nokk ikke gjort klar på en stund nei....

Skrevet

Jeg har ikke vaska og gjort klart noe som helst jeg... Det er liksom så "lenge" igjen. Når jeg ser her hvor mange som har begynt for lenge siden, og har så mye klart, så begynner jeg å lure på om det er noe galt med meg, hehe... :-)

Skrevet

Jeg har begynt å vaske litt sengeklær og sånn i dag. Sett igjennom det jeg har av klær etc. Har 7 uker til termin. Begynner å glede meg litt nå jeg.

Skrevet

åå det er sjønt og jøre ting klart. jeg venter på at stellebordet skal komme nå.. så har jeg en plass og legge klærna derfor jeg har ventet me og vaske klena til prinsseca mi. men guuu så det klør.. har 8 uker igjen til termin og tenke dere egentligt 5 uker til permisjon.. hooo jeg gleder meg hehe hu litla har ålla i magen i dag.. fniiiis så joda har ledd litt av henne når jeg har hatt meg en pause i ryddinga. da beveger hele magen seg haha fikk filma det me tlf så det skal jeg ta vare på. ;) noen andre som er sykemelde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...