Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Vi har en helt vanlig 5 dørs bil, men med dypt bagasjerom.. En Seat Cordoba, hvis noen kjenner til den.. Jeg syns ikke vi trenger å kjøpe ny bil, bare fordi om vi skal ha barn.. Bagasjerommet er såpass stort at jeg tror at vi får vogn nedi, og det er jo ikke noe problem med barnesete inne i bilen Er det noen som har erfaring med dette? Eller kjøper alle stasjonsvogn, eller lignende når de skal ha barn?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Stasjonsvogn er nok litt "oppskrytt", vi har hatt to stk og de har vi nesten ikkje fått plass til vogna engang. No har vi en ford sierra å i denhar vi kjempe god plass i:) Får med meir enn bare ei paraplytrille!! Men trur det er lurt å velge bil etter vogna er komt i hus, for dei som skal bytte bil. Så prøve vogna i bilen:) For det er sååå mange biler som desverre ikke har plass til f.eks ei kombi vogn (som ofte blir brukt ivertfall i begynnelsen). Dette hjalp deg sikkert ikke så mye, men det er ivertfall våre erfaringer:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 velg riktig vogn så slipper dere å bytte bil ;-) Veldig kjekt med stasjonsvogn da. ha selv en kombi-bil og det funker helt greit, men ikke med alle vogner så prøv vogna først før dere kjøper
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 ja, jeg har veldig lyst på kombivogn.. Men kanskje duo er mer praktisk da - der man kan ta av hele understellet, så vogna blir i 2 deler.. (hvis jeg husker rett) Trenger ikke bytte alt i hus og hjem bare fordi vi får barn
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 vel... da jeg bare hadde to barn hadde vi ikke bil Da jeg fikk mitt tredje barn kjøpte vi en toyota-yaris!!! Fungerer helt fint for oss..man må jo ikke ha med flyttelass bare man skal ut på tur. Vår familie på fem hadde også en to-ukers bilferie i sommer..i yarissen. Man må bare planlegge..og ville... bare for at "alle" sier at man trenger stasjonsbil, så er vel det ikke helt tilfelle...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har heller ikke hatt noen stasjonsvogn, orker neimen ikke skifte bil da jeg ble gravid.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Vi har en Citroen C3 og kommer ikke til å bytte bil med det første! Selv om den er liten er den likevel romslig og tror den holder i massevis til bare 1 barn ihvertfall. Blir kanskje mer behov når det kommer flere..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 wow, bilferie med tre barn og Yaris??? I alle dager hvordan greide dere det? hihi jeg er imponert! Vi har stor bil og den er fullpakka bare vi skal på hytta.
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Vi hadde en Seat Leon (knøttabil, mao) da vi fikk førstemann. Dvs vi kjøpte den med tanke på familiebil siden jeg var gravid da. Det var jo plass til både vogn og full oppakning til 14 dagers norgesferie. Nå, da vi fikk nr 2, kjøpte vi ny bil. Scoda Octavia (kompakt utgaven, ikke stasjonsvogn) og den er også helt strålende til to seter, et av dem bakovervendt, barnevogn og full ferieoppakning. nei, man er ikke avhengig av stasjonsvogn i det heletatt. Men når dere skal kjøpe vogn kan det være greit å sjekke om dere får plass til vogna baki.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 hmmm.. utrolig dumt spørsmål, men hvordan kan jeg prøve om vogna passer? Sjelden man faktisk får ta den ut av butikken vel? Og selvom man har målene, så kan det jo bomme.. HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Klarte oss fint uten stasjonsvogn vi ja,hadde volvo240 og nå en ford fusion,bil er dyrere enn vogn så bytter ikke bil fordi vogna er for stor nei:))har ikke så mye penger vi;) Fikk ta med vogn i bilen for og prøve plass 2 ganger(2 forskjellige butikker i trondheim) da jeg skulle kjøpe vogn,de var bare med ut!
Miss Dynamite Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 nei d trenger man ikke. jeg hadde stw FØR j ble gravid, og nå som ungen er her osv, kjøpte j jsedan.hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå