Gå til innhold

Dere med barn rundt 3 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær så snill håper det er flere der ute som har samme problemet,

Føler 3 åringen ikke hører på hva jeg sier.Er så utrolig lei av å måtte mase og mase og mase.

Skal bare,skal bare.....GRRRRRRRRRRRR Og bare ser på meg..

Og det ender med at jeg blir RASENDE,tålmodigheten tar slutt!

Er det noen som har noen gode råd?Får helt "fnatt" jeg av å starte dagen på denne måten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hvilke situasjoner er det hun trasser? Når dere skal spise? Gå til barnehagen? Kle på? Pusse tenner?

Skrevet

"Skal du eller jeg hente bleien?"

"Har du ikke hentet innen jeg har telt til 3 så henter jeg den selv. 1....2....."

Slikt funker suverent hos oss.

Dette her er noe de fleste barn på denne alderen går igjennom. Det er for å teste oss og få oppmerksomhet.

Men det går over......håper jeg, for jeg er midt i det selv, he he.

Skrevet

Min 3-åring hører meg ikke uansett, så det er godt å slippe den masingen, haha :-p

Du får gjøre som jeg, bare ta barnet i hånden når det er på tide å gå steder, badet. gangen, soverommet og håpe at barnet lar seg lede, hehe.

Skrevet

Jeg har ei jent på tre år og etter tips fra ei her inne på DinBaby har jeg begynt å telle til tre etter at jeg har bedt henne gjøre noe. Gjør hun ikke det på tallet tre så gjør jeg det selv/henter henne og gjennomfører det jeg har sagt. Det fungerer fint og har fått ned antall slike konfliktsituasjoner.

Skrevet

Hei!

Hun trasser når vi skal til barnehagen,pusse tenner,kle på,spise...I det hele tatt..

Innimellom er hun så snill så er det på an igjen,og spesielt om morgenen.

Prøver så godt jeg kan å holde meg rolig,men sprekker til slutt når tælmodigheten er trukket for langt....

Skulle vært bruksanvisning med på barna av og til!!!!Det hadde vært deilig det!!

Skrevet

Tror det er mye hjelp i å varsle barna om hva som kommer til å skje. Tenk hvis du hadde sittet og kost deg og lest et blad, og plutselig kommer mannen din og sier "nå skal vi på jobb, og du har å kle på deg NÅ!"... Tenk deg hvis han heller hadde sagt "Snuppa sin mamma, om 5 minutter skal du dra på jobb, og da må du høre på hva jeg sier og kle fint på deg"...

Kanskje litt teit eksempel, men du skjønner hva jeg mener ? :P Forberedelser er halve jobben, og hvis du i tillegg praktiserer med veeeeldig positiv oppmerksomhet når hun faktisk gjør som du ber om, varsler og gjennomfører konsekvenser hvis hun IKKE gjør det, tror jeg du vinner mye :)

Har i hvert fall funket bra hos oss, selvfølgelig er det trassing og hyling og smelling i dører innimellom, men man skal få lov til å markere at man ikke finner seg i alt bestandig heller.

Skrevet

SAmme problemet her, har jo tid til at hun tar seg god tid, men når hun bruker over en time på frokosten blir jeg gæren. I dag var vi ikke bhg før kl var 10.15 fordi hun faller i transe som jeg kaller det når hun spiste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...