Gå til innhold

Noen som har tips til en helt vanntett parkdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En uten for,men som holder vann helt ute..

Kjøpte Troll sin, men gutten blir gjennomvåt med en gang.. Dama i butikken sa den var vanntett, men den gang ei.. :(

Gode tips noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njaaa, jeg som har vært litt "Reimamotstander", har gått til anskaffelse av Reimatec til Knerten og han har ennå ikke blitt våt gjennom.

Og her er det i gunn veldig våt snø nå. Men jeg har ikke brukt den i vannpytter og regnvær ennå da.

Skrevet

En venninne som jobber i barnehage sier at det eneste som holder barna tørre når det er vått er reima, alle andre blir våte. Er det tørr snø så fungerer det meste og alle er stort sett varme og gode, men med en gang snøen blir våt, så er det (visstnok) kun reima som duger. De andre tar de på regnbukse utenpå de våte dagene.

Skrevet

den regndressen fra europris er super.. den har grønn fleece inni og rengstoff uten .på boys and grils heter den.. har fått mye skryt fra barnehagen og han er en av de som det aldri henger pose på knaggen hos fordi han aldri er våt!

jeg betalte 250kr for den!! hvorfor ikke prøve ;)

ikke arv dress som er flere år gammel, skal love deg at de blir fortere våte da. jobber i barnehage og vrenger daglig opp våte barn i disse våte dager ;)

Skrevet

Jobber også i barnehage og har gode erfaringer med reima, troll og polarn o pyret. Mange av de mest aktive blir våte i reima pg troll fordi det er så åpent i åpningen for hender og føtter. Liker best polarn o pyret, har aldri vært med på at de har blitt våte....

Regndresser med fleece puster ikke en millimeter, det vil si at de blir klamme på dager med skiftende eller pent vær.

Skrevet

Jeg har prøvd både Reima, Troll, HH osv. Den dressen jeg har vært mest fornøyd med både når det gjelder vanntetthet og også slitestyrke (hvor reima er dårlig) er Ticket to Heaven. Den er helt super! Hverken sønnen eller datteren min har noen gang vært våte og datteren min bruker sin nå på 2. året og den er like fin som da vi kjøpte den selv etter det griseværet som har vært i høst. Den er litt tyngre enn de andre merkene, men ikke mye, men absolutt den beste dressen totalt sett vi har hatt her i huset. Koser omtrendt det samme som de andre dressene. Virkelig verdt å prøve! :-)

Skrevet

var det troll med fast fôr eller med sånn ullfôr løst som lakk som en sil? Lurte på å kjøpe en sånn men kanskje ikke....

Skrevet

Er Reimatec en tynn dress eller vinterdress? Bruker man parkdress istedet for regnklær eller når det er bare bløtt ute, men ikke regner..?

Har ikke hatt unger før, så er litt blank på området!

Skrevet

På vår og høst kan du bruke en tynn parkdress eller regntøy med evnt ull eller fleece under, men problemet de siste årene er at vinteren har vært veldig våte, grisete og ikke så kalde som for noen år siden, dermed stilles det nye krav til parkdresse. de må tåle skitt, slitasje og klissvåt snø. Og gjerne være smussavstøtende og kunne tørkes over natten eller tåle trommel. ikke alle som oppfyller disse kravene. Reima har forøvrig både vår/høstdress og vinterdress. De er veldig bra, men ikke på slitestyrke, da må du opp i reimatec+ som koster noen hundrelapper mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...