Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Tenker på de 14 dagene etter fødsel. Han har krav på det men får ikke betalt. Situasjonen er som følger at han kunne ikke ta 14 dager sammenhengende så han har tatt enkelt dager og halve dager osv.. men lurer nå på om han har 14 dager eller om det kun da blir 10 dager og at helgene er regnet med.. for hvis han hadde tatt sammenhengende så hadde han jo vært hjemme i 14 dager med helgen men så lenge han må dele opp så har det blitt en dag her og en dag der.. hvordan er dette??
mamma07+09 Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Er nok sånn du skriver ja, 10 dager + helgene. Vi fikk ikke de rød dagene i tillegg heller, selv om han i utgangspunktet hadde fri da....
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 Uff da det var jo dumt, da har han bare 3 dager igjen..
Yarn Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Jeg trodde man måtte ta dem sammenhengende og de to ukene rett etter fødselen? Men da tok jeg altså feil, hvis jeg skjønner deg?
lilleguttetutt Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Far har rett til 2 uker fri i forbindelse med fødsel. Det er opp til arbeidsgiver om disse er lønnet. Det er ingentin som sier at den kan deles opp i det hele tatt, da denne er for å hjelpe mor de første ukene etter fødsel. Mange firma har det med lønn. Grunnen for at det er laget en slik regel er enkel, da kan ikke firmaet nekte deg å være hjemme og hjelpe mor i den tunge tiden rett etter fødsel.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2009 Den er grei, min kjære og firma ble enig om å dele opp, men lurte da på om det da kun ble 10 dg eller 14.. han tar jo en dag her og en dag uken etter osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå