Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Håper noen kan svare meg her før jeg ringer nav å venter i timevis på å få snakke med noen som vet. Jeg er blitt ansatt i januar som kontormedarbeider, men jeg har allerede sendt avgårde de "gamle" papirene mine, da jeg ikke hadde fått lønnslipp fra min nye jobb. Vil jeg få rett på penger fra den nye jobben også? Jeg er satt på sv.penger siden den første jobben min er for tung fysisk. Derfor har jeg skaffet meg en til for å ha noe å gjøre. Jeg skal ha barn i April. Håper noen kan svare. Det begynner jo å haste med å ev. ettersende ny arb.kontrakt og lønnslipper. Men ingen vits om jeg ikke har rett på noe.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Tror nok det er best du tar kontakt med nav... Slik du skriver det virker det som om du ikke har hatt kontakt med nav ang det at du har fått deg ny jobb samtidig som du mottar svangerskapspenger for en annen jobb.. Jeg stiller meg litt tvilende til om det du gjør er lov ettersom du jo da opptjener deg "dobbelt" grunnlag.. Kunne vært lukrativt for mange det å finne seg en tung jobb som man kan få svangerskapspenger for og så gå ut og finne seg en jobb til og dermed få dobbelt opp............... Snakk med nav du, de er de eneste som kan svare på dette tror jeg....
___ Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Jeg tror det er best du gir beskjed til NAV om at du har fåt deg en ny jobb. Så vidt jeg vet er du pålakt å informere om dette slik at inntekten din kan motregnes svangerskapspengene. Jeg tror ikke det skal være mulig å ha både fulle svangerskapspenger og full lønn samtidig. Gi beskjed til NAV slik at du ikke blir beskylt for trygdesvindel. Selv om du ikke har ment det vil du da i hvertfal måtte betale tilbake det du har fått for mye. Det er ikke gøy.
Guttemamma75 Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Må si meg enig med Poamin og anonym.. Dette kan umulig være lovlig og du burde snarest gi beskjed til nav ang dette sånn at du slipper å ende opp som kriminell..... (trygdesvindel er faktisk det..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå