Gå til innhold

sjukepenger og permisjonpenger (feriepenger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

står man får ut feripenger av noen uker av permisjonen(10uker? husker ikke)

Samme med sykepenger.

Hvordan fungerer dette? legger de sammen permisjon og dagpenger så man får 10 uker tilsammen (visst det var 10 uker da) eller gjelder de hver for seg. At man får max uker for permisjon og max for sykepenger?

Noen som skjønte hva jeg mente?

Jeg som har permisjon både i år og i fjord. Får jeg da 10 uker i fjord som blir utb i år,og 10 uker i år som blir utb neste år

Noen som skjønte hva jeg mente, og vet hvordan det fungerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei selv om permisjonen strekker seg over nyttår, får du bare for x-antall uker i løpet av permisjonen.

Nå ble det litt mye her, men dagpenger,sykepenger og permisjonspenger kvalifiserer alle til feriepenger.

Men om du får max av alt er jeg usikker på.

Skrevet

får jeg da feriepenger i år eller neste år da?

jeg har 5 mnd i hvert år..

sykmeldt un i fjord.

Skrevet

Hmm godt spørsmål, nå er det så lenge siden jeg har permisjon som strakk seg over nyttår, så jeg husker ikke om jeg fikk det påfølgende år eller ikke:-/

Men med sistemann var jeg sykemeldt fra nov.2005 til jeg gikk i permisjon i midten av jan. 2006

Det året fikk jeg feriepenger av sykepengene fra 2005.

Men jeg klarer virkelig ikke å huske med permisjonen til eldste, det var da jeg hadde permisjon som gikk over nyttår.

Nei, tror du får satse på at noen andre vet, ellers så får du stille deg i telefonkø hos nav:-) Der kan du forøvrig bli stående en stund.

Skrevet

Nei vent nå litt, mener å huske at det stod feriepenger regnes av de første 10-15-18 ukene.(husker heller ikke hvor mange uker)

Og da skal du jo ha feriepengene i år.

Siden det regnes av de første ukene.

Skyt meg om jeg tar feil, men nå er jeg temmelig sikker altså.

Hilsen anonym som har svart deg her tidligere.

Skrevet

Hei igjen.

Jeg klipte ut denne fra nav sin side.

For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.

Du har rett til feriepenger for de første 12 ukene av stønadsperioden. Har du valgt foreldrepenger med 80 prosent ytelse får du feriepenger for de første 15 ukene. Dersom begge foreldrene har tatt ut foreldrepenger i de første ukene, deles feriepengene mellom dere.

http://www.nav.no/page?id=328

Skrevet

da får jeg feriepenger i år :)

Men får jeg i tilegg feriepenger av sjukepengene oppå der igjenn?

Skrevet

Ja det gjør du nok, for det er jo en forlengelse av lønn, slik at du evt. vil få feriepenger fra jobb , sykepenger og permisjonspenger.

Det er jo ikke så mye da, for det er litt mindre enn når man jobber.

Men mer enn ikke noe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...