mai^prinsessa Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Etter å ha lest endel om bekkenløsning og låsning, så tror jeg at jeg har en bekkenlåsning. Hvis jeg sitter for lenge, får jeg utrolig vondt i korsryggen, og når jeg reiser meg så låser det seg helt. Venstre hofte vil som regel bare svikte meg, så jeg blir gående å halte i 2 minutter til det får gått seg til igjen.. Jeg får også vondt hvis jeg ligger for mye i samme stilling.. Igår ville hele korsryggen svikte meg når jeg ssatte meg opp og fikk vekt på den etter å ha ligget en god stund i samme stilling. Hva sier dere som har opplevd bekkenløsning eller bekkenlåsning? Er dere enige i min diagnose setting?
Neijasså... Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Høres veldig ut som ryggen min når bekkenet låser seg. En flink kiropraktor ordner dette. )
meandmylittle Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Jeg tror heller at jeg hadde dratt til legen for å undersøke dette,enn å stille en egen diagnose basert på hva man leser på nettet.For har du dette,er det viktig at du får hjelp i form av trening og eventuelt en sykemelding. Ifølge det som står rundt omkring på div.nettsider,har jeg i følge symptomer bekkenløsning. Sliter med vond korsrygg der smertene stråler ned i setet og ut i beina,baksiden av låret. Men dette kan igjen sammenliknes med isjas. Så skal til legen til neste uke for å få sjekket dette opp. Anbefaler at du gjør det samme,så du får riktig behandling! Lykke til :-)
mai^prinsessa Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 Takk for svar Jeg har uansett hvilken diagnose noen stiller for meg, tenkt meg en tur til legen.. Må jo få ordna opp i det, og da må legen til uansett Men, føler meg så teit også.. Nå har jeg vært sykemeldt fra midten av november til rett over nyttår pga kvalme og oppkast.. Er i full jobb nå, men hvis jeg ringer legen nå igjen og klager og syter, så føler jeg at de tenker "herregud, for en hypokonder hun der er da".. Hehe.. Har litt angst for sånn
**micke** Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 leste tilfeldig på innleggene deres her... interessant! jeg er 19+3 og har kjent de siste par ukene at korsryggen har stivnet helt dersom jeg har ligget en stund på sofaen (spesielt dersom jeg har trent og så lagt meg ned...). trodde egentlig dette var pga vektforskyvning og økt belastning på muskulaturen i ryggen. men kan dette rett og slett være begynnelsen av en bekkenlåsning??? hva tror dere? kjente meg liksom igjen i symptomene dere beskrev...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå