Gå til innhold

Forandret syklus etter lang p-pillebruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Jeg har brukt piller i 13 år, og sluttet ved nyttår.

Hadde eggløsning (slim), og mannen traff denne.

I følge kalenderen på Libresse.no skulle jeg hatt TR i går. Nå lurer jeg fælt på om vi faktisk traff på første fosøk. Jeg hadde egentlig lovet meg selv at jeg skulle ta livet med ro og la det som skjer skje, men merker at jeg tenker for mye på dette... Jeg har ingen symtomer på TR, ingen ømme pupper eller murring i korsryggen. Og om jeg hadde blitt gravid, ville jeg i hvertfall merket noe? Som ømhet og murring???

Eller er det rett og slett mulig at syklusen min har forandret seg veldig etter 13 år på piller, at TR ikke kommer på en stund? Før jeg startet på piller hadde jeg en veldig punktlig syklus.

Har ikke lyst til å teste ennå, litt pga jeg ville ta dette med ro (hehe, akkurat som jeg liksom klarer det...) og litt pga jeg nesten gruer meg litt til å fortelle mannen min at vi faktisk traff på første forsøk. Han har nemlig vært en av dem som kviet seg leeeenge, og jeg har jo brukt det at jeg ikke visste hvor lang tid det ville ta som argument... så nå driver jeg litt å utsetter det! Hvor rar går det egentlig an å bli? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei=)

nå er ikke jeg noen ekspert på området, men har jo fått litt erfaringer da siden vi har prøvd i 14mnd nå....

Da jeg sluttet på p-pillen hadde jeg også som argument at vi ikke visste hvor lang tid det kunne ta for det kan jo ta flere år også(selv håpet jeg jo på første forsøk) å han tenkte på dett litt og fant ut at vi skulle prøve..... når jeg sluttet på pillen så fikk jeg ikke mens før det hadde gått 3mnd....... jeg trodde jeg var gravid, men alle testene var negative så jeg dro til legen, men den var negativ der også....

til en stor skuffelse måtte jeg bare vente..... å vente..... Men til slutt fant vi ut at jeg hadde sjeldent eggløsning og det fant vi ut 1 år senere så fikk jeg hormon tabletter å da ble jeg gravid på første forsøk=)

Men så mistet jeg, men poenget er jo det at det kan ta tid før man får tilbake mensen etter pille stopp.... det ernemlig ikke bare jeg som har hatt det sånn, men også de som har punktlige syklusser.....

masse lykke til=)

Skrevet

Takk for raskt svar!

Jeg er nok mer opphengt i dette enn jeg lovte meg selv jeg skulle bli. Iom det er et lite snev av sjanse at noe har skjedd, så må jeg jo liksom holde meg litt unna ting man ikke bør gjøre som gravid. Som å drikke vin og spise muggost. for jeg vil nok få veldig dårlig samvittighet om det faktisk har skjedd, og jeg har vært på fylla. Blir litt paranoid, så må nok krype til korset og teste meg... Og iom jeg jo er paranoid, så er jeg litt kvalm og har litt bedre luktesans enn vanlig. hehe

Skrevet

Hei! I dag fikk jeg mensen...

Etter å ha gått på p-piller i nesten 10år sluttet jeg 24des. Fikk da bortfallsblødning 27 des. Da er syklusen på 33 dager, tror jeg hadde kortere syklus før jeg startet på pillen. Er også ganske sikker på at jeg har hatt EL, da jeg hadde mye murringer/smerter i den tida..

Er egentlig bare lykkelig for at jeg har fått menstruasjon tilbake, da jeg har hørt om så mange som går lenge uten å få den igjen..

Lykke til Nemi, håper spiren sitter snart:o)

Skrevet

Dette kjenner jeg meg veldig godt igjen i ja :)

Sluttet på p-pillene 6. januar, etter å ha gått på de i nesten 9 år. Fikk bortfallsblødning 9. januar, og venter nå på min første "ordentlige" mens..

Grunnen til at jeg først sluttet var at jeg har hørt mange si at det kan ta tid (i noen tilfeller laaang tid) før mensen er tilbake, og at syklusene i tillegg kan bli lange og rare! Bestemte meg da for å slutte,og å ta ting helt med ro og ikke stresse med noe. Så sagt men ikke gjort :)

Dersom kroppen min faller rett tilbake til gammel syklus har jeg IKM rundt den 6. februar..Så da bør jeg altså ha hat EL nå dersom alt er som det skal :)

Har gått rundt å kjennt etter i kroppen om noe har skjedd, men tror kanskje at det jeg kjenner er et resultat av ønsketenkning.. Er blitt så VELDIG opptatt av dette også nå, og er blitt skikkelig babysjuk! :D

Men det kan jo også være at det jeg kjenner er et resultat av av ting ahr klaffet på første pp, hvem vet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...