Gå til innhold

Idag hadde eg mine første brekkninger :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vert kvalm si mandag. Og da så og si heile dagane. Er helt utslitt om dagane når eg kjem heim og tårene er ikkje langt vekke. Er jo blitt den sippe kjerringa heime... er 6+3 idag. Og kvalmen har vert skikkelig i berre 4 dagar...

I natt måtte eg til og med opp for å spise eit par ritz kjeks for eg var så kvalm så kvalm. Det hjalp og eg sovnet kort tid etterpå. Men kvalmen kjem sigande med ein gang eg våkner om morgongen. ikkje vits å ligge i sengen da er det opp å stå. Skulle til å lage frokost men det blei å stå over doskåla og brekke meg istaden:(

Kjenner att eg kan bli lei dette og at det kan bli nokre laaange veker. Men det er jo eit vidunder så kjem med dette... :) Gleder meg til 2.trimester da det forhåpentlig går over.

Måtte berre klage litt å få det litt ut av systemet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Du har min fulle sympati - jeg kjenner meg så altfor godt igjen... Har vært uggen og kvalm siden uke 3 og er nå i uke 6 og har vært sykmeldt i 3 uker og er sykmeldt i 3 uker til. Det blir ikke bedre, snarere tvert imot synes jeg. Spiser en del kjeks og drikker mye vann for tiden, litt frisk luft virker også bra på meg, men det er ikke noe gøy å gå 50 meter og så tror du at du må kaste opp og så må du stoppe litt, uff - tærer på humøret også. Det kommer ingenting opp, men innimellom gulper jeg liksom litt og noen ganger skulle jeg ønske at jeg fikk kastet opp så kanskje kvalmen ville bli bedre... men det velter seg skikkelig i magen hele dagen og natten også. Håper det snart går over...

Skal bli godt å gå over til 2 trimester ja - ønsker deg god bedring!!

Klems fra

Skrevet

Heldig du som er sykemeldt :)

Det er ikkje noko kjekt å sitte her på jobb og føle ein får gjort fint lite. Men Føler nesten eg må gå og. Itillegg så har enkelte kolegar begynt å bli litt "irritert" over meg for at eg ikkje stråler og er glad heile tida. eller at eg ikkje er med på småprating. Litt slitandes når det er åpent kontorlandskap. Men får bite tenna isamen og fortsette å svare at det er ignen ting, ikkje sur på dei eller at dei skal la det ligge. Alt etter ka spørmsål det gjeld...

Du får ha riktig god bedring og håper dei neste vekene vil gå raskt over...

Eit lite spørsmål. korleis forklarer du til sjefen at du blir sjukemeldt i 6 veker?

Skrevet

Hei igjen=)

Jeg valgte å være åpen med sjefen og fortelle det slik det var. De har plikt til å bl.a tilrettelegge arbeidet mitt, så var greit å få sagt det! Han har taushetsplikt og sier jo ikke noe til noen, jeg har ihvertfall lyst til å vente med å fortelle det til kollegaer, jeg vil jo fortelle til familien min aller først, men foreløpig er det bare mamma og pappa som vet noe. Skal fortelle det om noen uker...

Jeg måtte fortelle mamma og pappa og sjefen min hvorfor fordi jeg har vært/er så innmari dårlig og sykmeldt.

Fungerer ikke i hverdagen i det hele tatt, bare kvalm, svimmel, uvel og gråter for ingenting, sover nesten hele tiden også siden jeg er så trøtt!! Har fått skikkelig hormoner denne gangen - reagerte ikke sånn med første mann og hadde lite symptomer generelt. Så ble litt tatt på senga denne gangen.

Ønsker deg riktig god bedring!!!

Klems

Skrevet

Jeg valgte også å være åpen til sjefen.

Hun er veldig proff på sånt og følte at det var veldig greit.

I begynnelsen ville jeg at hun holdt det innan i ledergruppa, men har nå gitt henne lov til å fortelle det til de som jobber tettest med meg- begynte å få et par bekymrede meldinger fra folk. Når man blir sykemeldt over tid kan jo noen begynne å bekymre seg.

jeg har mulighet for hjemmekontor og sjefen er veldig villig til å tilrettelegge. Men foreløpig har ikke formen vært god nok til det en gang. Men satser på å komme igang igjen med noen timers arbeid per dag etterhvert.

jeg har prøvd litt diverse- akupunktur og sea bands uten å føle at det hjelper noe særlig. (mulig jeg hadde vært enda værre uten akupunkturen..) Eneste jeg føler hjelper er ekstreme mengder søvn....

jeg var noe kvalm med første mann også men da hadde jeg ikke noe problem med å fungere...så ble veldig tatt på sengen over hvor voldsom kvalmen var denne gangen.

Skrevet

Føler også mye med deg trådstarter. Er sykemeldt på 4 uka nå, har en uke til. Føler det begynner å bli litt bedre nå.

Jobber som lærer og da er det ikke så lett å bare løpe fra klassen for å kaste opp.

Fortalte ledelsen på skolen at jeg var gravid da jeg leverte sykemeldingen.

Men det er sinnsykt kjedelig å være hjemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...