Gå til innhold

Noen som leste VG i går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått så mange henvendelser fra kjentfolk ang ett eller annet som var i VG i går, at jeg må bare spørre her om noen kan oppsummere for meg hva reportasjen gikk på? Har skjønt det som at noen har mistet en unge på grunn av at hun gikk for lenge eller noe??

Jeg har selv usikker termin denne gangen, blir overlatt til å tro på ul-termin. Som også ble flyttet på fra en ul til neste.

Jeg frykter egentlig ikke noe, jeg skal inn til vekstestimering ol. på slutten, men siden det er så mye oppstyr rundt det nå, tror jeg at jeg må finne ut av det før jeg begynner å uroe meg. Finner ikke noe på vg nett..

Setter pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste dessverre ikke selve annonsen bare fremsiden, men der stod det at mor ble sendt hjem fra sykehuset selv om hun var 11 dager på overtid, også døde barnet i mors liv. Mer vet ikke jeg dessverre.

Skrevet

Ho kom inn og skulle settast i gang den dagen, men så ombestemte dei seg..... Legen som utførte ul kommenterte også at det var lite fostervann, men sa at alt var bra og at ho skulle reise heim og komma tilbake om 2 dagar. Ho hadde også sagt at det var lite liv i magen den dagen dei skulle setta ho i gang, men det var heilt normalt.......

Dagen etter så var det enda mindre liv og dei reiste tilbake på sjukehuset og på ul da så var han død................ Han var 52cm og ca4500g, heilt frisk, ingenting på obduksjonen anna enn at han hadde vert for lenge inne i mors mage....................

Den legen har vert etterforska av Helsetilsynet før for å ha påført eit barn dødlige hodeskader etter forløsning med tang..........trur det egentlig skulle ha vert ks grunna dårlig fosterlyd, men legen oversåg det....

Skrevet

Ja det gjore jeg.

Dama gikk 11 dager over termin og skulle få sette i gang fødselen på den 11 dagen.

Legene ombestemte seg og sendte henne hjem.

Den friske gutten døde.

Det ble i fjor lagt frem en raport (fra forskining i utlandet) at antall dødfødsler går drastisk ned ved å sette igang kvinner på overtid tidligere enn hva man har brukt å gjøre.

Etter den raporten (?) ble det i fjor innført i de alle fleste byer at man skulle sette igang fødselen mye tidligere, enn man hadde gjort før. Dette med godt hell. Tromsø gjore ikke dette. Så hadde denne dama bodd i f.eks Trondheim, ville gutten hennes levd i dag.

Skrevet

Huff, trist og tragisk sak da.

Men tusen takk for svar, jeg ble litt betrygget selv da. Jeg skal jo inn på slutten uansett, samt at jeg har erfaring fra sist gang at de tar innmari vare på mødre med lite aktivitet i magen her i byen. Er jo nasjonalt senter for fosterdiagnostikk, så bør jo kunne forvente at de vet hva de gjør.

Skrevet

Takk Libido, nå ble jeg enda mer betrygget :) Min lille pode skal bi trønder, sjø.

Skrevet

Omg, du kommer nok fra et sted noen mil sør for meg :-p

Skrevet

hehe jeg er nok bare en stakkars nordmøring med trønder foreldre =)

Skrevet

ja ikke sant. Jeg kan de viktigste (?..diskuterbart) utrykkene ;-)

Skrevet

Jøss, er du gravid Mayaya? Er ikke her så ofte lenger så det har jeg ikke fått med meg.

Gratulerer! Når er termin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...