Gå til innhold

inn til vending idag-gruer meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, oppdaget på ul igår at baby har snudd seg til seteleie nå de siste dagene og jeg er 38 uker idag. Hadde ks sist fødsel og vil absolutt ikke ha det nå så jeg er så skuffet og håper vi klarer å lura han rundt og at han blir der men det er ingen god følelse dette. Har vert så fornøyd med å slippe svangerskapsforgiftning denne gang og så dukker dette opp istedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til, håper du slipper KS.

Skrevet

Uff... så kjedelig! Skjønner hvordan du har det, for jeg ble litt engstelig for setefødsel selv da Junior la seg slik her for et par uker siden, og jeg er nå bare i uke 34 ;-) Ble overlykkelig da han snudde seg i hodeleie igjen!

Får håpe de klarer å snu ham da! De har jo god kontroll på selve snuingen, så det ville jeg ikke bekymret meg for. Er bare håpe at han er lydig og følger med og holder seg der!

Lykke til!

Skrevet

lykke til i dag..

Skrevet

Du får ha masse lykke til i dag! Håper gutten lar seg snu og blir liggende med hodet ned.

Du må gjerne fortelle hvordan du opplevde snuingen. Her er vi 34+6 og har en frøken i seteleie. Så vi vurderer om vi skal prøve å snu etterhvert eller ikke.

Skrevet

Tilbake fra snuing og totalt utslitt. De klarte fint å snu han og selve skuingen og klemmingen på magen var ikke så ille men man får riehemmende middel som gir hjertebank og gelekropp/skjelvinger og i så må man jo ligge flatt på ryggen en god stund så jeg var skikkelig uvel. Svettet som en gal og var helt blek. Var kun vondt når legen skjøv over huden der det ikke var nok gele slik at det føltes som huden revnet litt. Gla det er over og er sliten, nå er det bare å håpe at han blir liggende slik.

For de som lurer mer på selve utførelsen: ctg registrering- ul for å sjekke leie og plassering osv- riestimulerende middel inn i blodet- vending med sjekking med ul underveis (hos meg gjort på ca 5 min.)- ul for å sjekke leie og avslutte med ctg for å se at barnet har det bra. Kontroll om en uke, er da 39 uker.

PHU! :D

Skrevet

Så fint at de klarte å snu babyen! Krysser fingre for deg for at han blir liggende! Jeg lurer så fælt på hva som skjer med meg og min baby på tvers. Godt å høre at vendingen ikke var alt for ille, men det middelet man får i blodet høres ikke godt ut. :-(

Skrevet

D varer heldigvis ikke så lenge og med en gang du får legge deg på siden når de er ferdige blir d litt bedre. Virkningen er vel så og si ute etter ca 1t.

Skrevet

Så bra de klarte å snu babyen! Hørtes jo egentlig helt greit ut. Men er enig i det riestimulerende middelet hørtes ikke bra ut. Men som du sier så går det jo fort over. Får håpe han blir liggende med hodet ned de siste ukene da(:

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også baby i seteleie og skal inn på sykehuset for vendingsforsøk på onsdag.

Andre som har erfaringer med vendingsforsøk? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til prosedyren, siden jeg er rhesus negativ, og det er en ganske stor risiko for blødning fra fosteret til mor....

Mini LK-FØDEKLAR: åssen gikk det på kontrollen uken etter vendingen? Holdt babyen seg i hodeleie?

Skrevet

Hei tingeling82.

Han ligger i hodeleie og jeg er også rhneg, fikk derfor samme sprøyten etter vending som etter fødsel i tilfelle. Det var fælt mens det stod på men jeg er glad jeg gjorde det. Lykke til.

Skrevet

Takk for svar:) Så fint at han fortsatt ligger i hodeleie. Lykke til med fødselen!

Skrevet

hei.. det dere får som er riehemmende er brykanyl og er egentlig asma medisin og blir brukt ofte når men er tungpusta og sånn oxo..

så kroppen får eit sukker sjokk som hjør at kroppen reagerer sånn den gjør..

så en medisin med mange bruksformer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...