Gå til innhold

Rehabiliteringspenger og os?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går snart over på rehabiliteringspenger og er blitt alenemor, får man noe os i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg tro;) OS reduseres etter annen inntekt.

Hvis du feks har 10 000 i rehab. penger pr mnd, vil regnestykket bli slik:

10 000 minus fribeløpet, som er 3000 pr mnd = 7000 i mnd. For de 7000 du får i mnd vil OS reduseres med 0,40 kr. Altså: 7000*0,4= 2800.

Altså vil du motta 11500 (full OS) minus reduksjonen på 2800 = 8700 i OS.

For eksempel...

Regnestykket er i alle fall:

Full OS minus annen inntekt-3000*0,4...

Skrevet

Tusen takk for svar:) hva menes med fribeløpet?Hvis jeg tar utgangspunktet i regnestykket ditt.Mener du da at jeg får 7000kr i rehap.penger+8700kr i os?det var iallefall mye penger.

Skrevet

jeg også er i samme situasjon, med rehab.penger og os.

hvis det sant det du sier, ser det jo nesten ut som om jeg blir rik :D

hadde ikke skada om vi fikk så mye :)

Skrevet

Hvis rehab-penger i utgangspunktet er på 10 000 i mnd, vil du få 10 000 + 8700 (OS) før skatt...

Fribeløpet er det beløpet du kan tjene FØR OS reduseres i det hele tatt. Du kan altså tjene 3000 i mnd uten at OS reduseres, deretter reduseres OS med 0,4 kr pr krone du tjener utover dette.

Skrevet

Jeg får rehab og OS. Jeg får nesten 11 000 i rehab før skatt og 8200 i OS. Jeg hadde fått beskjed om jeg kom til å miste rehab når jeg begynte å få OS, så når jeg begynte å få OS i januar så kom det som ett sjokk at jeg fikk begge deler. Men klager jo ikke da hehe

Skrevet

Når jeg får rehab.penger får jeg os når barnet er over 3 år?

Skrevet

Når barnet ditt har blitt 3 år, er det krav om at du skal være i ykesrettet aktivitet, men du kan ha rett på overgangsstønad ved forbigående sykdom. Da må du huske å legge ved legeerklæring på at du ikke kan stå tilmeldt som arbeidssøker.

Jeg jobber på NAV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...