Kråke-bolla Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 mener å ha lest noe om at bringebær kan sette i gang fødselen....er det da dumt å spise dette når man er gravid?? er 5 uker på vei og har dilla på bringebærsyltetøy :-S
Nr-3-i-Magen Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Spis i vei! Man kan drikke noe slags bringebærblad-te når man er høygravid for å sette igang, men det er bare et kjerringråd, og jeg vet ikke om noen som det har virka på... Det gjelder ikke for bringebær. Dessuten - hvis det hadde vært sånn, så hadde det vel vært veldig mange flere aborter enn det er. Samme kjerringråd for å sette igang fødsel gjelder også for ananas og pasjonsfrukt og kanel chili og diverse andre ting som er så vanlige at om det hadde vært farlig å spise det for gravide, så hadde jo leger advart mot det.
Nr-3-i-Magen Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 ... og kanel OG chilli... ... skulle det stå.
Johan Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Sånn bringebærblad-te skal visstnok ha modnende effekt på livmor, og anbefales derfor de siste 3-4 ukene av svangerskapet. Jeg fikk det av en venninne og fikk dilla på den, og endte med 4 døgn med forferdelig masse maserier. Vet selvfølgelig ikke om det var te'en sin feil, men jeg skal likevel holde meg langt unna denne gang... Men vanlig bringebær kan du nok trygt spise!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå