Gå til innhold

Vending når morkaka er foran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37 fullgåtte og baby ligger på tvers. Skal til UL om en liten uke for å se om den har snudd seg. Vet noen om de vil forsøke ytre vending når jeg har morkaka foran på magen? Er det forresten like vanlig med vending når han ligger på tvers som med rompa ned?

Har tenkt frem til nå at han snur seg sikkert, men nå går jeg jo ut i permisjon og fremdeles er ungen på tvers. Hodet blir fullt av spørsmål. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de forsøker vending når det er på tvers kun ved seteleie. Har også forranliggende morkake som har flyttet seg ca 3 cm så vanlig fødsel er mulig men jeg har hatt store blødninger for 2 dager siden og mistet 1 l blod men her blir det venting på vanlig fødsel.

Ring jordmor og spørr men i hverstefall får du keisersnitt

Skrevet

Hold på håpet om at han snur seg!!!

Min pjokk lå i seteleie ved kontroll hos jm 36+4. To dager etter (fredag) lå han i tverrleie. Ved UL på mandag hadde han snudd seg (37+2):-)

Jeg lå høyt med bekkenet ca. 3x daglig i helgen, samt dyttet litt rundt på magen i den retningen jeg ønsket han skulle flytte seg. Altså; dyttet rumpa litt oppover og hodet nedover i sirkelbevegelser på magen.

På disse kanter tilbyr de sjelden vending pga de mener de er så gode på setefødsel. Ved tverrleie har man jo ikke noe valg, og da blir det alltid keisersnitt.

Skrevet

Glemte forresten å legge til at min morkake ligger foran, litt til høyre. Fikk ingen indikasjoner på at det skulle gjøre noen forskjell i forhold til et vendingsforsøk (som jeg ikke fikk tilbud om).....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...