Gå til innhold

Ja, symptomer KAN komme tidlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at mange lurer på hvor tidlig man kan merke symptomer på graviditet og vil meddele min erfaring. Jeg har akkurat testet positivt og er gravid med mitt andre barn - og har hatt tidlige symptomer begge ganger.

Første gang jeg var gravid hadde merket jeg allerede uken etter EL at jeg måtte tisse oftere (og måtte stå opp om natten av denne årsak) samt at jeg ble båtsyk (kvalm) på en båttur med verdens stilleste vann... INGEN grunn til å bli kvalm med andre ord.. 8 dager etter EL fikk jeg festeblødning og 11 dager etter var brystene så ømme at jeg bestemte meg for å ta en gravidtest - som altså slo ut:-)

Denne gangen merket jeg symptomene enda tidligere. Allerde noen få dager etter EL kjente jeg mensmurringer og 8 dager etter EL kom KVALMEN denne gangen.. Jeg ble uvel om jeg anstrengte meg litt (som å pakke ned noen bøker i esker på jobben) eller om blodsukkeret ble lavt. De første dagene var det mest snakk om kvelden, men nå er det også om morgenen. Ikke oppkast eller noe, men VELDIG uggen.

Kjøpte derfor test i går og testet 4 dager før IKM og slo altså positivt ut igjen:-)

Det skal nevnes at jeg merker når jeg har EL da jeg får ganske sterke magesmerter derfor er jeg også bevisst i perioden etter EL. Budskapet mitt er at uansett hva andre sier er mulig eller ikke, så er MIN erfaring at det ER det mulig å kjenne symptomer tidlig. Jeg hadde også en sterk intuisjon begge ganger.

Så lykke til alle sammen og stol på følelsene deres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...