Gå til innhold

Blir ditt barn som deg? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lå i går kveld i sengen og begynte å minnes alle de gode, varme og morsomme hendelsene opp gjennom barndommen og oppveksten. Så tenkte jeg; Jøss, jeg tror vi må passe godt på Snuppa! Jeg hadde tendenser til både å snuble, få hull i hodet, slå ut tenner, bli overkjørt av sykler, falle i kloakken... ja, de rareste ting! Men jeg husker også at vi lekte uhemmet i gaten, hadde ikke tid til å gå inn for å spise, så moren vår kastet ut en matpakke fra altanen, slik at vi i det minste rakk noen tygg mellom slagene. Lekekameratene mine husker jeg, de spesielle, gode naboene, søndagskolelæreren som ble kalt Alf, som var nærmest som Rottefangeren, der han dro gjennom gaten med gitaren og sang barnesanger mens vi fulgte etter og endte på søndagskolen hele gjengen HEHEHE. De to eldste i nabolaget som ble hele gatens bestemor og bestefar- og stasen da vi fikk sitte på fanget til 'bestefar' når han kjørte sin elektriske rullestol gjennom gaten.. hu hei hvor det gikk!

Jeg håper våre barn (foreløpig 1 i vente) får like mange gode varme minner som jeg har hatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger SKAL ha skrubbsår, skjære seg på kniv, slå ut ei tann eller to osv. ;)

Får man aldri prøvd en kniv lærer man seg jo aldri å bruke en, right?

Har også massevis av gode minner, fra da vi var ute. Jeg og mine venner spilte ikke tv-spill og så på filmer dagen lang. Vi klatra i trær, bygde hytter, var på epleslang, fanga krabber, sjøstjerner og laga akvarium osv.. ikke alle som gjør sånne ting nå til dags, iallefall ikke ofte..

Så jeg skal iallefall være flink til å gi barnet mitt massevis av sånne fine opplevelser :) Litt knall og fall er bare sunt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...