MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Hvorfor prater alle om fødeplass og søke om om fødeplass? Jeg rudde man kom på sykehuset da man fikk rier og føder og så enkelt er et? Har aldri fåt noe som helst beskjed av verken leger el jordmor om å søke på fødeplass...jege r forvirret ,kan noen informere meg litt mer om akkurat dette?
meg & to små vampyrer Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Noen sykehus må de søke om fødeplass på og noen er det mange som vil på, men få fødeplasser. Jeg har heller ikke søkt om dette, men her jeg bor får man automatisk på det ene sykehuset i nærheten. Er ikke så mange å velge mellom som i Oslo f.eks.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 Åja..så hvis man borpå et lite sted feks så må man søke om fødeplass da altså...jeg synes fremdeles d høres helt på jordet ut jeg da ettersom når du er gravid så er du gravid og babyen kommer uansett om du har fåt plass el ei:-P
AdrenaLine Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Omvendt - bor du i Oslo (eller andre større byer) så må du søke.. På mindre steder er det stort sett kun et sykehus i nærheten så man slipper å søke....
Kinemor85 Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Syns dette er litt tullete selv jeg. Jeg er en av de som må søke. Og jeg har fortsatt ikke fått plass. Fikk avslag fra Riksen,pga plassmangel og nedbemaning i den aktuelle perioden. Søkt på a-hus oxo,men ikke fått svar eller innkalelse til ul ennå.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Spørs kor du bor. Jeg skal føde på SUS og der slipper man å søke da det bare er et sykehus i nærheten.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2009 Asså..er dette noe manfår beskjed om hvis man bør søke da?
AdrenaLine Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Legen skal vite det når du er på første kontrollen... Dersom du ikke ønsker Riksen da. Da må man søke allerede i uke 5-6. Jeg ble heldigvis tipset av en venninne...
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2009 Jeg bor midt i Trheim,og er i uke 20+3 og har ikke hørt noe om å søke fra noen jeg...er det slik at jeg da bare kommer når jeg skal føde da?
meg & to små vampyrer Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Er det bare et sykehus der? Om det er, så trenger du nok ikke søke.. Men i Oslo så må man søke. I Bergen trenger man ikke søke, er bare et sykehus i umiddelbar nærhet der også. Da søker man bare om man vil på et lenger vekk.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 er rimelig sikker på at alle i tr.heim automatisk føder på st.olavs, og blir kjørt til orkanger dersom det er fullt;-) men du kan jo høre på neste kontroll...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå