Gå til innhold

ang fødeplass


MammatilMarcusoglillespiren<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor prater alle om fødeplass og søke om om fødeplass? Jeg rudde man kom på sykehuset da man fikk rier og føder og så enkelt er et? Har aldri fåt noe som helst beskjed av verken leger el jordmor om å søke på fødeplass...jege r forvirret ,kan noen informere meg litt mer om akkurat dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sykehus må de søke om fødeplass på og noen er det mange som vil på, men få fødeplasser.

 

Jeg har heller ikke søkt om dette, men her jeg bor får man automatisk på det ene sykehuset i nærheten. Er ikke så mange å velge mellom som i Oslo f.eks.

Skrevet

Åja..så hvis man borpå et lite sted feks så må man søke om fødeplass da altså...jeg synes fremdeles d høres helt på jordet ut jeg da ettersom når du er gravid så er du gravid og babyen kommer uansett om du har fåt plass el ei:-P

Skrevet

Omvendt - bor du i Oslo (eller andre større byer) så må du søke.. På mindre steder er det stort sett kun et sykehus i nærheten så man slipper å søke....

Skrevet

Syns dette er litt tullete selv jeg. Jeg er en av de som må søke. Og jeg har fortsatt ikke fått plass. Fikk avslag fra Riksen,pga plassmangel og nedbemaning i den aktuelle perioden.

Søkt på a-hus oxo,men ikke fått svar eller innkalelse til ul ennå.

Skrevet

Spørs kor du bor. Jeg skal føde på SUS og der slipper man å søke da det bare er et sykehus i nærheten.

Skrevet

Asså..er dette noe manfår beskjed om hvis man bør søke da?

Skrevet

Legen skal vite det når du er på første kontrollen... Dersom du ikke ønsker Riksen da. Da må man søke allerede i uke 5-6. Jeg ble heldigvis tipset av en venninne...

Skrevet

Jeg bor midt i Trheim,og er i uke 20+3 og har ikke hørt noe om å søke fra noen jeg...er det slik at jeg da bare kommer når jeg skal føde da?

Skrevet

Er det bare et sykehus der? Om det er, så trenger du nok ikke søke..

 

Men i Oslo så må man søke. I Bergen trenger man ikke søke, er bare et sykehus i umiddelbar nærhet der også. Da søker man bare om man vil på et lenger vekk.

Skrevet

er rimelig sikker på at alle i tr.heim automatisk føder på st.olavs, og blir kjørt til orkanger dersom det er fullt;-)

 

men du kan jo høre på neste kontroll...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...