Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Jeg farger håret mitt svart (er naturlig mørkblond), og har sensitiv hud som fort kan bli rødlig, eller ujevn. Sliter veldig med å finne riktig foundation til daglig bruk, og ender alltid opp med noe som er for mørkt og gir skiller på hals og kjevene.. Kjempestygt! Noen som kan foreslå et konkret merke (og kanskje nummer på fargen også..?) til meg? Skal bort fredag, og tenkte å kjøpe noe i byen i morgen. Har mange ganger spurt de som jobber i parfymeri/hudpleiesalonger, men de velger også ut for mørke farger. Sitter her med 5 forskjellige tuber/flasker nå, og 2 bokser med ID-pudder, men synes ikke det ser noe fint ut i dagslys. Går det an å legge en lys/transparent foundation og så pudre over med noe litt mørkere pudder? Jeg burde virkelig fått opplæring ser jeg.. ( Huff.. Hva med den Maybelline Mousse ett eller annet..? Hvordan er den?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Loreal sin mineral foundation syns jeg er bra, jeg er også naturlig mørk blond,med litt rødskjer, har litt rødlig hud, jeg bruker fargene C2 og C3, den siste er litt mørkere. Denne foundationen er omtrent som et slags pudder, så du kan selv bestemme hvor mange "lag" du vil legge på. Jeg syns tidligere det har lett for å bli merker og sjolder ved halsen, men det blir det ikke med denne.. Jeg legger først C2 over hele ansiktet(1lag) så koster jeg lett på litt C3 over. Det er veldig fint og naturlig på meg iallefall..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Tusen, tusen takk for svar! :-))) Skal notere meg produkt og nummer, og få sett på det i morgen!! :-D HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Hei Jeg ser du har prøvd id og ikke er fornøyd.. Jeg bruker selv id og er kjempefornøyd.. Har rødlig hud, slik som du beskriver... Bruker noe som kalles bisque på røde områder og uren hud under det vanlige pudderet.. (0gså av merket id)... viktig at du smører deg med skikkelig fet og god fuktighetskrem før påføring hvis du har tørr hud.. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 jeg sliter med mye tørr hud. Jeg gikk på et parfymeri å spurte, de hjalp meg å finne fram produkter og fikk med meg tester hjem for å prøve. fant den ene og bruker den fast nå. husker ikke hva den heter og orker ikke å gå for å sjekke. men parfymeri skal ha kompetansen til å finne den riktige. Og det blir dyrt å kjøpe 5-6 forskjellige, min koster 200 og er kjempedrøy og absolutt verdt pengene..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Clinique har noen krempudder som er fin. FArge nr 2 passer typsik skandinavisk hud i alle deres typer pudder/foundation..Typen kombi pudder/foundatioen dekker bra og kjennes god og er naturlig..Koster rundt 300,- men de er drøy..Jeg bruker den for fet hud, så vet ikke hva den for tørr heter.... Har "frelst" mange med clinique,- Anbefales )
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Du må bruker KANEBO sitt pudder. Ville prøvd nr 401.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Hei! HI her. Nå har jeg skrevet ned alle navn og nummer dere har gitt meg på de forskjellige produktene. Så da skal jeg ned til byen om et par timer og få sett litt rundt Utrolig hyggelig at dere kommer med anbefalinger! Ender vel opp med at jeg kjøper alt sammen.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Hei Hvilke farger er det du har på id pudder? Mineralpudder er det beste du kan få for huden din. Kanskje du ikke legger dette på rett måte? Det skal ikke se unaturlig og og hvertfall ikke mørkt. mineralene smelter inn i huden så de er veldig tolerante overfor forskjellige hudfarger. De fleste med "normal" norsk hudfarge passer til medium beige, er du veldig lys er det en som heter "fair". disse fargene kan evnt blandes. Men du må passe godt på dette når du bruker mineralene: Brukt en god fuktighetskrem men vent minst 10 minutter før du påfører pudderet, ellers legger det seg i en maske på huden din. Bruk gjerne en primer eller et pudder (også fra mineralprodusentene) som hindrer at det blir olje ila dagen. Dette gjør huden din veldig bra å jobbe med. Så må du ha en god børste, ta på LITE pudder og gni det til alt er absorbert i kosten (gni det i lokke) så påfører du dette på huden din i små sirkelbevelser. Husk at LESS IS MORE, lite holder i massevis! Ikke noe vits å prøve loreal sin mineralmakeup, den er ikke bedre enn id sin. DU kan evnt prøve Glo, eller Youngblood, disse er litt mer matte enn id, eller jane iredale. Alle disse er veldig bra. Id er litt mer skimrete enn de andre, Glo og Youngblood er de matteste, de har også pudder i fast form som er lettere å påføre eller flytende mineralfoundation. Ligg unna parfymeriene, gå heller til en hudpleier å få produkter som er tilpasset huden din. Hvis du ikke liker mineraler, vil jeg anbefale deg Dermalogica sin treatment foundation. De har to lyse farger, 1 og 1g - avhengig av om du har gyllene eller rosatoner i huden din. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har Fairy Light og Medium Beige.. Kjøpte Medium Beige i sommer siden jeg fikk litt farge fra sola da, og det lyse pudderet ikke smelta sammen med fargen i huden min.. Skal prøve tipsene du har gitt meg (du over her). TUSEN TAKK for så mange gode råd!! Dere har vært utrolig hjelpsomme! )) HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Vel, både jeg og min søster har prøvd, samt en venninde som har helt annen hudtype enn oss..Vi har brukt riktig koster og riktige farege...Men jeg opplever at den legger seg ujevnt og den "ruller av" særlig under brilleputene og ved nesevingene,- omjeg må klø meg... Det samme skjer med min søster osm har litt feter hudtype.... Hun med tørr opplever også at den blir skjoldete og på visses teder er det som om den "løsner i flak"..... vi har prøvd i.d og bare essentuals og loreal sine... Samme følelse med alle faktisk....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Jeg er hudpleier og har prøvd ALT innen foundation og pudder. Har både Glo minerale og Id i flere farger. Men min konklusjon er at mineralpudder er oppskrytt. Liker den økologiske biten at den ikke er tilsatt mye dritt. Men funksjonsmessig synes jeg den er overhode ikke noe bedre enn mye annet på markedet. Og at den har effekt på kviser er også tull.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #13 Skrevet 29. januar 2009 Hvis dere har problemer med at sminken ikke sitter ved feks fet hud må dere bruke et forbehandlings-pudder som hindrer at dette skjer, feks. ett av disse to: http://janeiredaledirect.com/product_Absence+SPF+15_6540.htm Youngblood har et som heter "rice powder" har du tørr hud bør du bruke flytende mineral foundation eller blande ut pudderet med fuktighetskrem når du påfører det. Jeg er fan av mineraler og vil aldri gå tilbake til noe annet, med unntak av dermalogica sin, som også har mange bra ingredienser. Rart at du som hudpleier ikke liker dette, første gang jeg har hørt.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #14 Skrevet 29. januar 2009 Maybelline mousse bruker jeg, og er kjempe fornøyd! Den blir ikke blank og føles ikke som man har plast på huden:) Jeg kan ikke bruke denne minerals greiene. Prøvde den og fikk masse eksem i ansiktet.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #15 Skrevet 29. januar 2009 Jeg bruker Loreal C1, den lyseste. Tror den heter perfect touch eller noe, er på en liten glass flaske med bilde av en puslespillbit på. Nå på vinteren er jeg nesten hvit i huden, og da er denne fargen veldig fin. Jeg måtte lete litt rundt for å finne en som var lys nok. Hvis jeg ikke fukter huden min godt nok, så flasser foundationen! Jeg bruker a-creme fra apoteket, den gir huden min "olje", så den bruker jeg om jeg er knusktørr. Ellers bruker jeg Active moist fra Dermalogica, den inneholder MYE fukt! Bruker mest den fra dermalogica og så går jeg over med a-creme på tørre partier. Da blir resultatet på foundationen naturlig og fint, hvertfall på meg. (Nå vet ikke jeg hva slags hudtype du har...Jeg har litt oljete, men med tørre partier) Jeg synes mineral-makeup gjør at huden min flasser...(Har ID, bruker det litt om sommeren)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå