Vinden blåser Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 hei... fant ut at det var best å starte en egen tråd slik at du kanskje ser spm mitt Jeg lurer rett og slett på hva slags firma det er du har?? og fikk du noe svar fra NAV ifh hvilken type dokumentasjon det er de var på utkikk etter??? Iforhold til tiden rett etter fødselen så er det selvsagt synd at ikke mannen din får være tilstede der ilag med dere,men du klarer deg nok bra skal du se:) Jeg har ihvertfall det intrykket at de som først tørr å starte for seg selv har litt guts fra bunnen av... var selv hjemme alene med vår lille nye samt en 4åring når hun siste kom..men ikke fulle 14 dager da, for 14 dager etter fødselen stod jeg og pakket ned et helt hus for flytting på tvers av landet.... Alt går bra bare man er innstilt på det... Så får du trøste deg med at situasjonen mest sannsynlig er lysere neste gang.. men er enig om at det burde vært mer støtte å få når man har en nyoppstartet bedrift,men...ja... uansett.. lykke til!
Kjukka Skrevet 28. januar 2009 #2 Skrevet 28. januar 2009 Er det egentlig så vanlig at bf får permisjon etter fødsel? Her i huset fikk han 1 uke, var visst det han hadde krav på...
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 Det er mulig for far å få 14 dager, og noen er så heldige at arbgiver betaler lønn denne perioden. Hvor vanlig det er varierer...
Gjest rosenrosarød Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Har allerde fått til svar fra NAV at det vanskelig vil la seg gjøre - har sendt dem ny mail for å dobbeltsjekke... Ikke fått svar ennå...
Vinden blåser Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2009 de kan ikke svare at det bare er vanskelig. de må kunne gi konkrete krav av dokumenter som de trenger! Å bare sette seg på ræva å si at " det er nok vanskelig" skal du ikke godta... De må kunne gi deg svar på HVA nøyaktig det er de krever..... tenk hvor mange skillsmisser det hadde vært rundtom i landet om vi kvinnfolkene står der å sier til mennene våre at VI SKAL HA DET! uten å fortelle dem hva det er vi skal ha...hehe... NAV er veldig firkantet av seg,men skal de først avvise deg må de kunne si hva nøyaktig det er de krever..... men hva slags firma er det du har??
Gjest rosenrosarød Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Jeg håper de kan komme med et bedre svar, og at dokumentering faktisk er gjennomførbart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå