Silja FullFres McQueen Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Les bloggen min? ;D Syns jeg fortjener skryt nå... Hehehe. www.silja22.blogspot.com
1jente+1spire Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 jøss...skryte skryte... dette var nett som å lese om meg selv... syns det er helt forferdelig.. klarer jo ikke å slutte!
Silja FullFres McQueen Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 Hehe, takketakk Ja, det er helt skummelt.. Man tror nesten ikke det er sant, at det går an å bli sååå avhengig, men det gjør det faktisk! Og da jeg leste den artikkelen jeg linket til, så var det som å lese om meg selv. Kjenner godt igjen panikken...
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 herregud, er det flere av oss altså?!! Det var akkurat som meg da jeg leste i bloggen din...Har også stått desperat på kjøkkenet på natta med kniv for å få ut de siste dråpene...og det med å holde flaska sånn at man får ut den siste spruten!! At det går an å bli så avhengig? Jeg får seriøst nesten ikke puste på natta uten sprayen...og når jeg blir helt tett, sår jeg så vondt i hodet:((( Er det sånn med deg også? Driver å psyker meg opp til å slutte, skal bare bli ferdig med denne forkjølelsen først.....
Silja FullFres McQueen Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2009 Hehehe, ja det er helt rart. Man blir jo helt desperat... =S Jeg greier ikke puste med munnen, det er det verste jeg vet! Derfor hater jeg å være tett i nesa om natta.. Men nå er jeg bare "halvveis" tett, så det går greit, dersom jeg ligger på ryggen med hodet litt høyt oppe.. Hehe, ja kjenner til den der.. Lykke til med avvenningen!
Shabby Cheap Chic Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Venninna mi er avhengig å... Begynn med nesehorn det funker som bare det...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Eg las ikkje bloggen men det med kniven og holde flaska slik at den siste spruten kjem ut osv er noko eg kjenner meg veldig godt att i. Det eg har gjort for å slutte og eg kallar det avvenning faktisk, eg brukar bare nesespray i eit nesebor, da blir det andre potta tett men eg klarer å sova. Det er tett i nokon dagar så startar det å lettne!! Og det uten nesespray!! Så når det har lettna og komme tilbake til så normalt som mulig så sluttar eg i den andre neseboret også, det blir jo tett osv. men det funkar!!!! Har vert forkjøla nå så eg har måtte bruke att men eg blir avhengig med ein gong. Så nå må eg til "avvening" att!! Har bruka Otrivin for barn nå og det hjelper. Lykke til med avvenning alle sammen!!
4skatter Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Utrolig... Trodde det ikke var mange av oss... Jeg ble avhengig i svangerskapene, hadde to på rad, og nå klarer jeg ikke å slutte. Stolt av meg selv fordi jeg "bare" bruker den en gang iblant, ikke hver 3de time som før... Det er faktisk dyrt, når du må kjøpe en flaske hver 3de dag... Fikk Nasonex av legen, og en plan for avvenning, men har ikke tatt motet til meg for å begynne... Jeg skjuler det faktisk, synes det er flaut.. Og bruker forskjellige steder når jeg handler inn... Blir pinlig hvis de ser at "nå kommer hun dama som er avhengig av Otrivin..."
Silja FullFres McQueen Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2009 Hehehe, jeg ga tilslutt F i det, og handlet på samme butikken hver gang.. ;P Nasonex fikk jeg oxo, men det hjalp ikke på meg... Det eneste som hjelper, er som hun over her sa, ta et nesebor av gangen, eller kutte rett ut.. Det blir ei natt eller to (det er jo nettene som er verst), der man er helt tett, men det blir bedre! =)
Expat Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Har dere forsøkt å trappe ned med sprayen for barn og baby? Om jeg går for lenge på voksenotrivinen så tar jeg en runde med den for barn og om jeg ikke fikser å slutte da, en runde med dråpene for baby. Og TIPS, det funker nesten like bra med den for barn på voksne og. Og det er lettere å slutte med den!
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 jeg har forsøk med barnespray....det funket ikke for meg. Må ha flere spruter i hvert nesebor, og da er jeg jo like langt... Nei, jeg får prøve det med å kun spraye ett nesebor.
4skatter Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Ja, når det har vært tomt for voksenspray har jeg brukt barna sin... men flere spruter i hvert nesebor.. Tror ikke jeg har mot til å slutte... bare tanken på å være helt tett... Klarer ikke å snakke engang. Og blir grinete, øynene sprekker.. alt er tungt.
Sjokoladekaka Skrevet 29. januar 2009 #13 Skrevet 29. januar 2009 Flott at du klarer det Silja:) Eg klarte å slutte for eit år sidan;) Etter fleire år som totalt avhengig. Var oppe i 2 flasker i veka. Tømte kvar flaske heilt, der var ikkje ein dråpe igjen når eg kasta den. Sto under lampe for å sjekke kva veg røret låg nede i flaska, slik at eg klarte å få opp den siste dråpen. Gjekk ingen stader utan den flaska der Eg fekk kortisonspray av legen, og brukte dette i avvenningsfasen. Det hjalp. Og naseskylling. Tidlegare sluttforsøk har vore laseroperasjon i nasa, allergisprayar og tablettar. No kan en faktisk bruke Otrivin normalt. Er eg tett, så kan eg spraye utan at eg må fortsette med det. Men eg var redd for å gå tilbake til avhengighet, så det gjekk vel over eit 1/2 år før eg turde å prøve.
Silja FullFres McQueen Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 29. januar 2009 Barnenesespray funker ikke.. Da er det bare å sprute flere spruter i nesa.. Pluss at den er vondere syns jeg... Svir litt mer... Nei, her er det bare den "rene" måten som gjelder, kutte helt! Flott å se at det er flere som har klart det! Vi er sterke!! =) Hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå