Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 28. januar 2009 #1 Skrevet 28. januar 2009 Dette er vel altfor mye??? Hun har liksom heller ikke noe drikkemønster som faste tider på dagen hun spiser, det er liksom på morgenen i 8-9 tiden hun står opp da får hun 200-240 ml. Så vil hun sove litt til, og nytt måltid kl 12-13 litt mindre da, kanskje 160-180ml også er hun våken i noen timer og da er d sånn at hun vil ha mer mat og så får hun kanskje 60-100 ml mer og etter enda en liten time litt mer... Får liksom ingen struktur på d!! Hun må jo få mat når hun vil, men prøver til tider å drøye måltidene og gi henne smokk (tror hun har stort sutte-behov) men vil hun ha mat, så vil hun ha mat! Legger godt på seg gjør hun, for å si d mildt... Svigermor mente jeg kunne begynne snart å ha velling/grøt i melka for å gjøre henne mer mett, men hun sover godt om natten, gjerne 8-10 timer, d er bare om dagen d blit litt rotete me måltidene.... Men vil liksom prøve å vente me velling eller grøt... Noen som har råd??? Og noen som vet om jeg kunne hoppet over på mme 2 istedenfor, de fra 4mnd?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Jeg ville tatt en telefon til helsesøster å høre hva hun mener.. Det høres ganske mye ut ja... Men hun må jo få mat når hun er sulten som du sier.
Frøken Freken Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Blir litt misunnelig, kjenner jeg - jenta mi er snart 5mnd og spiser mindre enn di:) Har jo hørt at man skal kontakte hs om barnet spiser mer enn 1l mme i døgnet, så det er sikkert lurt å gjøre det. Barna til søstera mi la veldig godt på seg, og hun ble bedt om å være forsiktig med grøten fordi den jo er ganske kaloriholdig. Derfor er det ikke sikkert velling er saken for deg heller, da det jo høres ut som om du klarer å mette henne en god stund med mme...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 det er lite innformasjon å finne om mme, men jeg har hørt (og lest) at eneste forskjellen er at mme2 gir større metthetsfølelse og det går lenger tid før babyen blir sulten igjen. (+ at den inneholder mer jern) Lykke til videre!
mommy_87 Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 bare gi henne det hun vil ha. vår baby spiste 200ml til hver måltid når han var 5 uker, åh han har lagt helt fint på seg. han er nå 4,5 måneder å spiser ca 240ml pr måltid + grøt. han har helt siden han var en måned spist 4 måltider om dagen og er blid og fornøyd og legger godt på seg og sover 12-13 timer om natta. men du må ikke gi hun grøt så tidlig fordi tarmen til baby`n er ikke moden får det før den er 4 måneder iallfall... forskjellen på mme1 og mme2 er bare det at det er mere jern i mme2 (iallfall nan sine..)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 1. februar 2009 #6 Skrevet 1. februar 2009 D e jo antall dl i døgnet totalt som telle da:-) Kor mange måltid har jo i døgne? Å kor mange kg e ho? Gutten min på 12 uker og nestn 7 kg, ska ha ca. 8 dl mme i døgne. Han drikke 1, 2 l. Han vil ha mat hver 2-3 time å drikke da rund 140-150 ml. Men som dm andre sir, ring Hs å hør me ho ;-) Vi prøvde tynn, tynn velling et par kvelda på rad for å se om sulten hans kunne bli stilt på natta, men d funka ikke, så ikke sikkert ho blir mer mett ;-) Dessuten e d jo en belastning på nyran/mage-tarm kanalen å gi fast føde så tidlig. Vi har vært nån ganga på veiing hos Hs for å se til at han ikke legge på sæ for mye pga mengdan melk i døgne, men legge på sæ stabile 220 g i uka ;-) Lykke til!!
mammatetogansketette:)) Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Heisann:) Synes ikke det høres for mye ut, min kar på snart 5 uker spiser omkring 180 for hvert måltid, 5-6 ganger i døgnet. Spurte helsesøster og hun sa det hørtes greit ut, at div. retningslinjer og det som står på mme- pakkene kun er et slags gjennomsnitt. Hun bad meg videre gi han den maten han vil ha, så lenge vektøkningen er fin. Ingen grunn til å la baby være sulten Så... det varierer nok veldig hvor mye mat en baby trenger, både om man "regner" utfra alder og kilo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå